آموزش کامپیوتر

سرمایه گذاری با پول کم به چه صورت است؟

سال جدید همراه اتفاقاتی که دیگر برایمان تکراری شده اند مانند گرانی و تورم های شدید همراه بوده است. از این رو همراه با کم ارزش تر شدن پول ملی مردم به دنبال راهی برای حفظ ارزش سرمایه خود و سپس افزایش سود از آن می باشند. قبل از شروع نوشته و ارائه راه کار های مطمئن برای سرمایه گذاری با پول کم از ۵ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان بگذارید مثالی برای شما بزنم.

فرض کنید شما در ابتدای سال گذشته ۱ میلیون تومان در بانک داشتید و می توانستید با آن مثالا ۱۰۰ کیلو سیب بخرید. حالا و در سال جدید با آن مقدار پول می توانید ۷۰ کلیو سیب بخرید، آن هم در خوشبینانه ترین حالت. (فرض کنید که در سال آینده به همین منوال پیش برود)

سرمایه گذاری با پول کم
سرمایه گذاری با پول کم

اما اگر معادل آن پول طلا می خریدید و اکنون آن را می فروختید می توانستید با پول حاصل از فروش طلایی که در سال پیش خریداری کرده اید، همان مقدار سیب و یا بیشتر را تهیه کنید. شاید باورتان نشود اما یکی از همین دلایل گرانی هم سرمایه گذاری نکردن مردم می باشد. علاوه بر آن متخصصان معتقدند که سرمایه گذاری انبوه مردم بر یک حوزه و کالای اساسی باعث بروز نوسانات قیمت به ضرر خود مردم می شود.

با این حال سرمایه گذاری همیشه یکی از بهترین راه های حفظ ارزش پول و در گام بعد کسب ثروت و سرمایه بیشتر می باشد، با این حال بسیاری از مردم معتقد هستند که سرمایه گذاری را باید با پول و سرمایه کلان آغاز کنند در حالی که چنین نیست!

شما می توانید با هر مقدار پولی که دارید بهترین حوزه سرمایه گذاری را که ما آن هارار در این مقاله به شما معرفی می کنیم انتخاب کنید و در آن سرمایه گذاری کنید.

(نکته: سرمایه گذاری همیشه سود آور نبوده و ضرر ده هم می باشد و این کاملا بستگی به انتخاب و استراتیژی شما دارد با این حال اگر سرمایه گذاری طولانی مدت باشد مثالا ۱۰ سال و یا بیشتر قطعا سود ده خواهد بود.)

(نکته: همیشه پولی که نیاز ندارید را سرمایه گذاری کنید. اگر به پولی نیاز دارید بهتر است از سرمایه گذاری آن در حوزه هایی که در ادامه مطرح می شود بپرهیزید.)

 

لطفا هنگام سرمایه گذاری به نکات زیر توجه نمایید.

نکات مهم سرمایه گذاری
نکات مهم سرمایه گذاری

ریسک سرمایه گذاری

یکی از مهم ترین نکات سرمایه گذاری ریسک آن است. همانطور که گفته شد سرمایه گذاری همواره با سود همراه نیست و ضرر داشتن آن نیز بستگی به ریسک آن دارد. معمولا سرمایه گذاری هایی که ریسک بالایی دارند همیشه سود بالایی هم دارند و همچنین عمومیت کمتری دارند و با نیاز به پول مناسب برای این مورد دارند. پس اگر شما هم می خواهید اقدام به سرمایه گذاری با پول کم نمایید بهتر است از سرمایه گذاری در حوزه هایی که ریسک بالایی دارند بپرهیزید و یا اینکه آگاهانه آن را انتخاب نمایید.

نقد شوندگی

نقد شوندگی نیز یکی از عوامل مهم در سرمایه گذاری می باشد. می پرسید چرا؟

یکی از مهم ترین عوامل در سرمایه گذاری آن است که شما هر وقت خواستید بتوانید سرمایه خود را از حوزه سرمایه گذاری خارج کنید و به پول تبدیل کنید.

به طور مثال اگر شما روی طلا سرمایه گذاری کرده باشید می توانید به راحتی آن را تبدیل به پول کنید اما اگر روی خانه سرمایه گذاری کرده باشید اما موق نیاز که باشد مجبور خواهید شد چندین روز با صرف هزینه های زمانی بالا صبر کنید تا بتوانید آن را تبدیل به پول کنید.

عمومیت داشتن آن

برخی از سرمایه گذاری های کم خطر در ایران بسیار رواج پیدا کرده اند و غالب آن ها سود مناسبی می دهند و مردم نیز گرایشاتشان به آن ها تغییر پیدا کرده است. به طور مثال سرمایه گذاری در بورس، دلار و یا ارز های دیجیتال به تازگی بین مردم رواج پیدا کرده است و این موارد نیز یکی از روش های سرمایه گذاری با پول کم به صورت کم خطر می باشد.

حاشیه سود

فرض کنید شما روی کالایی سرمایه گذاری می کنید. باید حاشیه سود آن را در نظر بگیرید. چه قیمتی خرید کردید و به چه قیمتی می فروشید. به طور مثال در سرمایه گذاری روی سکه اگر اقدام به خرید سکه تمام بهار آزادی کنید حاشیه سود آن پایین تر و نوسانات قیمت آن کم تر است اما اگر نیم سکه بخرید حاشیه سود آن بالا تر می باشد و نواسانات آن نیز بیشتر است. یعنی اگر در زمان درست شما نیم سکه بخرید و در زمان درست آن را بفروشید از تمام سکه بهار آزادی بیشتر سود می کنید.

حالا همین موارد را برای فلز های نقره، پلاتین و.. دیگر فلز های ارزشمند در نظر بگیرید.

شما می توانید در لیست زیر مواردی از سرمایه گذاری با پول کم و متوسط را مشاهده نمایید.

  • سرمایه گذاری روی ملک و زمین
  • سرمایه گذاری رو طلا
  • سرمایه گذاری روی سنگ های قیمتی(نکته دار)(عدم وجود نظارت بر قیمت گذاری احتمال سود و زیان را در این سرمایه گذاری بسیار بیشتر کرده است و نیاز مند روابط و آشنایی زیادی به این حوزه دارد و برای افراد خاصی با تجربه در این حوزه پیشنهاد می شود که می خواهند با پول کم سرمایه گذاری کنند)
  • سرمایه گذاری روی ارز
  • سرمایه گذاری در بورس
  • سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
  • سرمایه گذاری در سپرده های سود ده یک بانک معتبر
  • سرمایه گذاری روی کالا البته به گونه ای که دیگه احتکا نشه

از میان موارد بالا اگر بخواهیم که آن هارا دسته بندی که کنیم میگوییم که سه مورد سرمایه گذاری روی ملک و طلا و ارز از جمله سرمایه گذاری های کم خطر می باشد و که می توان با پول بسیار کم شروع کردم و سود هم کرد.

و سرمایه گذاری روی مواردی مانند بورس و ارز های دیجیتال نیز سرمایه گذاری های مطمئنی هستند که گاها ممکن است ضرر ده نیز باشند. اما این دو مورد نیز دانش علمی و فنی بالایی را در تایین استراتژی و آینده نگری نیز می خواهند.

اما بیایید هر کدام از موارد بالا را بررسی کنیم.

سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا در ایران
سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا در ایران

سرمایه گذاری با پول کم و سود بالا در ایران

به طور کلی ایران هم مانند سایر کشور ها فضایه سرمایه گذاری در بازار های ملی و جهانی خوبی را دارد به این دلیل که قیمت ها دائما در حال تغییر می باشند، از این رو اگر شما بتوانید روی حوزه درستی سرمایه گذاری کنید می توانید در مدت کوتاهی چند برابر چیزی که سرمایه گذاری کرده اید را و بیشتر کسب نمایید. اما این مورد در بسیاری از مواقع نیاز مند دانش گسترده و خاص نیست. تنها چیزی که شما باید به آن توجه کنید آینده نگری و اطمینان از آن است.

از خود به پرسید آخرین بار در چه زمانی دلار و خانه و طلا ارزان شد. این موارد در زمان طولانی سود خوبی می دهند.

اما می توانیم بگوییم که ارز دیجیتال و بورس علارغم سود فوق العاده ای که دارند در سال گذشته هم یک بار خود بورس افت شدیدی را تجربه کرد و هم اینکه بیت کوین تا حد زیادی سقوط داشت و قیمت آن از ۷۰۰ هزار دلار  به ۳۸۰ هزار دلار رسید البته این روز ها روند سعودی خود را در پیش گرفته و مطمعنا بیش تر از قبل رشد خواهد کرد.

سرمایه گذاری روی ملک و زمین

همواره سرمایه گذاری روی حوزه هایی که سندی از مالکیت آن ها در اختیار داشته باشید، از امن ترین انواع سرمایه گذاری می باشند. به طور معمول سرمایه گذاری روی زمین و ملک یکی از امن ترین شیوه های سرمایه گذاری برای بلند مدت برای افرادی که می خواهند با سرمایه کم و نسبتا متوسط اقدام به سرمایه گذاری کنند مناسب می باشد. اما همانطور که گفته شد به صورت بلند مدت. امروز سرمایه گذاری کنید و ۱۰ سال آینده آن را برداشت کنید 🙂

اما معمولا سرمایه گذاران کلان روی ملک و زمین به صورت بازه های کوتاه مدت سرمایه گذاری می کنند تا تغییرات قیمتی که رخ میدهد با سرمایه گذاری کلان به چشم بیاید. درصورتی که خواهان سرمایه گذاری پر سود تر هستید می توانی از سرمایه گذاری روی بورس و ارز های دیجیتال بهره ببرید اما در صورتی که خواهان سرمایه گذاری امن تر می باشید می توانید از سرمایه گذاری در ملک و زمین و همچنین طلا و برخی از ارز ها بهره ببرید.

مزایای سرمایه گذاری روی زمین
مزایای سرمایه گذاری روی زمین

مزایای سرمایه گذاری روی زمین

  • سرمایه گذاری بلند مدت با سود معمولی
  • داشتن حق مالکیت و امکان پیگیری قانونی
  • افزایش ارزش بازه زمانی طولانی همراه با رشد جمعیت
  • نیاز به سرمایه کم و متوسط برای شروع
  • امن و مطمئن

معایب سرمایه گذاری روی زمین

  • نقد شوندگی پایین. نمی تونید هر زمان که خواستید به پول تبدیلش کنید
  • سود پایین در بازه زمانی نسبتا طولانی

سرمایه گذاری رو طلا

طلا نیز یکی از کالا هایی است که با افزایش قیمت آن بسیاری از اجناس گران می شوند اما متاسفانه با کاهش قیمت آن اجناس ارزان نمی شوند. با این حال سرمایه گذاری روی طلا همواره یکی از مطلوب ترین و مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری می باشد که با هزینه پایین می توان در آن حوزه سرمایه گذاری کرد و با سود خوبی که دارد در هر زمان که نیاز داشتید اقدام به نقد کردن آن نمایید.

شما می توانید قیمت طلا را در بخش بالایی سایت مشاهده نمایید!

اما سوال اینجاست روی چه طلایی سرمایه گذاری کنید؟ سکه تمام بهار، نیم بهار و یا ربع و یا سکه های امامی، روش شمش طلا و یا طلا و جواهرات زینتی؟

جواب اینجاست که بستگی به خودتان دارد. اگر می خواهید طلایی که می خرید نیز استفاده کنید بهتر است زینتی باشد مانند انگشتر و یا گوشواره تا حین خرید آن، از خود کالا نیز استفاده ببرید. فراموش نکنید که در این گونه سرمایه گذاری اجرت ساخت مثالا گوشواره بالا است و معمولا برای سرمایه گذاری انتخاب نمی شود.

سکه تمام بهار آزادی تغییرات قیمت کم تری را تجربه می کند و حاشیه سود پایینی دارد. اما مطمئن تر است.

سکه امامی معمولا برای سرمایه گذاری روی طلا استفاده می شود و تغییرات قیمتی آن برای خرید و فروش بسیار مناسب است

سکه های نیم بهار آزادی و ربع سکه عملا سود بالایی دارند و اما تغییرات قیمتی بالایی را نیز تجربه می کنند و همچنین حاشیه سود خرید و فروش آن نیز بالا تر است.

با این همه با توجه به سرمایه خود می توانید سکه امامی، تمام سکه، نیم و یا ربع خریداری نمایید.

مزایای سرمایه گذاری روی طلا با پول کم
مزایای سرمایه گذاری روی طلا با پول کم

مزایای سرمایه گذاری روی طلا با پول کم

  • سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت با سود خوب
  • نقد شوندگی عالی
  • امن و قابلیت پیگیری قانونی
  • امکان استفاده های دیگر حین سرمایه گذاری(برای مصارف زینتی)

معایب سرمایه گذاری روی طلا با پول کم

  • برای سرمایه گذاری با پول کلان بهتر است دانش سرمایه گذاری داشته باشید

سرمایه گذاری روی سنگ های قیمتی

شاید باورتان نشود اما حوزه هایی مانند سنگ های قیمتی حوزه هایی هستند که اگر با دانش کافی وارد آن شوید می توانید سود کلانی را به دست آورید اما از آن جایی که این گونه سرمایه گذاری ها با پول کلان میسر می شود بهتر از آن گذر کنیم.

سرمایه گذاری روی ارز
سرمایه گذاری روی ارز

سرمایه گذاری روی ارز

خرید دلار و یورو و همچنین دینار کویت که گران ترین ارز جهان می باشد همواره از قدیم یکی از راه هایی بوده است که بسیاری از سرمایه گذاران برای حفظ ارزش پولشان انجام می دادند. اما امروزه با تغییرات قیمت شدید ارز های جهانی این روش برای حفظ سرمایه و در گام بعدی سود دهی آن به عامه مردم سرایت کرده است.

سرمایه گذاری روی ارز با کم ترین مقدار سرمایه میسر می شود و سود خوبی نیز دارد و نقد شوندگی آن نیز بسیار بالا است. فرض کنید ۱۰۰ دلار زمانی که دلار ۴۵۰۰ تومان بود داشتید. اما حالا حدود ۲۷۰۰۰ هزار تومان است. الان پول شما چند برابر بود به جای آن که در بانک باشد و تا اکنون همان مقداری که بوده است بماند!.

سرمایه گذاری روی ارز های جهانی یک حالت عام دارد که بروید و دلار بخرید از صرافی ها و آن هارا نگه دارید تا زمانی که نیاز به فروش آن داشتید.

اما یک حالت خاص هم دارد که نیاز مند بررسی رشد پول ملی کشور های دیگر و سرمایه گذاری روی آن است که گاها از سرمایه گذاری روی دلار نیز بسیار پر سود تر می باشد اما خب نیاز مند دانش سرمایه گذاری و استراتژی خاص خود نیز است.

مزایای سرمایه گذاری روی ارز با پول کم

  • نقد شوندگی بسیار راحت
  • سود خوب در بازه زمانی بسیار کم
  • امکان شروع سرمایه گذاری با پول بسیار کم تا بسیار زیاد

معایب سرمایه گذاری روی ارز با پول کم

  • عدم امکان پیگیری قانونی از وجه
سرمایه گذاری روی بورس
سرمایه گذاری روی بورس

سرمایه گذاری روی بورس

بورس! آخرش سود ده است یا خیر؟

بسیاری از مردم از ابتدای دو سال پیش که سرمایه گذاری رو بورس رو شروع کردند تا امروز دل خوشی از آن دارند. برخی دیگر هم سود های کلانی به دست آورده اند.

برخی دیگر از مردم تمام زندگی خود را فروختند و در بورس گذاشتند و یک هفته ای راه چند ساله را طی کردند و به سبب حرص زیاد دوباره به نقطه اول خود بازگشتند.

بورس برای سرمایه گذاری کوتاه مدت عالی اما با داشتن دانش زیاد برای خرید سهم های مختلف و سرمایه گذاری روی آن ها با پول کم و متوسط و زیاد.

اما بورس برای دیگر افرادی هم که به دنبال سرمایه گذاری های بلند مدت هستند هم خوبه و عالیه. چرا چون شما امروز سود می کنید و فردا ضرر اما حالت کلی طی چند ساله برای یک سهم همیشه افزایش قیمت بوده و سود شمارو به همراه داشته. پس بهتر است شما به عنوان یک فرد عادی که دانش و زمانی برای یادگیری و تحلیل شاخص های بورس ندارد به سرمایه گذاری در بورس به طور بلند مدت نگاه کنید.

اما اگر از قدرت تحلیل خوبی برخوردار هستید می توانید با کمی یادگیری نمودار های تکنیکال و موارد دیگر حائز اهمیت در بورس اقدام به سرمایه گذاری در بورس نمایید و با استراتژی که می چینید بتوانید در کوتاه مدت اقدام به برداشت بیشتری سود از سرمایه خود در بورس کنید.

مزایای سرمایه گذاری روی بورس با پول کم

  • سود بالا در بازه زمانی بسیار پایین
  • امکان چیدن استراتژی برای کسب بیشترین سود
  • سرمایه گذاری با پول کم
  • مناسب برای تمامی اقشار جامعه
  • وجود مراکز سبد گردانی برای افزایش سود از سرمایه گذاری
  • مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت

معایب سرمایه گذاری روی بورس با پول کم

  • نقد شوندگی نسبتا نامناسب
  • عدم امکان پیگیری قانونی از سرمایه گذاری
سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال
سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

در چند ماه گذشته بحث سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال به شدت افزایش یافته است و انصافا هم تا اینجای کار بسیاری از سرمایه گذاران سود های کلانی از این موضوع برداشت کرده اند حتی آن هایی که سرمایه گذاری با پول کم را شروع کرده اند.

با این حال باز هم سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال دارای چالش هایی نیز است که در ادامه عنوان می شود.

باید این نکته را عرض کنم که اگر به دنبال راهی برای چند برابر کردن پول خود در زمانی کوتاه هستید، سرمایه گذاری کوتاه مدت روی ارز های دیجیتال با کمی تحلیل درست می تواند در چند ماه بسیار بسیار بسیار سود بخش باشد.

مزایای سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال با کم

  • سود بالا در مدت زمان کم
  • عدم نیاز به دانش تخصصی
  • امکان شروع کار با پول بسیار پایین

معایب سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال با پول کم

  • عدم امکان پیگیری قانونی
  • غیر قانونی بودن اینگونه صرافی ها
  • مخالفت دولت ها با این موضوع
  • از دست رفتن سرمایه در صورت فراموشی نام کاربری و رمز عبور و اطلاعات ثبت نامی
  • جابه جایی بسیار زیاد قیمت ارز های دیجیتال به دست افراد قدرتمند در سطح جهان

حرف آخر:

سرمایه گذاری به عنوان راهکاری برای حفظ ارزش پول شماست و در وحله دوم راهکاری برای کسب درامد است. هیچ سرمایه ای یکروزه دوبرابر نمی شود مگر با راه های غیر قانونی و عرف جامعه و در نظر داشته باشید هرچقدر که سرعت رشد پول شما در یک سرمایه گذاری بالا باشد به همان میزان سرعت افت آن نیز میسر است. در نظر داشته باشید برای سرمایه گذاری با پول کم می توانید ابتدا از روش هایی پر بازده استفاده کنید اما فراموش نکنید که همراه نیاز های اساسی و کالا هایی اساسی مملکت بهترین همواره بهترین و مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا