بازار

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

اگر نمی دانید که بوتاکس چیست، و به دنبال جواب سوال های آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست می شود؟ ایا با بوتاکس بینی کوچک می شود؟ عوارض بوتاکس در بارداری و شیردهی؟ چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد؟ چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند؟ هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

بوتاکس چیست

بوتاکس یک داروی تزریقی است که وارد شدن آن به عضلات زیر پوست، موجب از بین رفتن چین و چروک‌ها خواهد شد. بوتاکس را نوعی سم می‌دانند که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود و با فلج عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد. انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌های روی پوست هستند.

اگر به‌وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک‌های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت. تزریق بوتاکس به ناحیه مورد نظر با از کار انداختن عملکرد اعصاب آن ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می‌کند و درنتیجه برای مدتی که عضلات فلج بمانند چروک‌ها نیز محو خواهند شد.

استفاده از سم بوتولینوم برای کاربردهای زیبایی نخستین مرتبه در سال  ۱۹۸۰میلادی توسط یک پزشک کانادایی کشف شد. این پزشک به‌طور اتفاقی کشف کرد بیمارانی که برای موارد درمانی مورد تزریق بوتاکس قرار گرفته‌‌اند، خطوط اخم‌ آن‌ها نیز از بین رفته است.

واحد بوتاکس چیست

قبل از اینکه حتی به بررسی نحوه حل کردن توکسین ها بپردازیم لازم است بدانیم که واحدهایی که برای انواع برندها تعیین شده است با هم معادل نیستند. توکسین های بوتولین پروتئین های بسیار کوچکی هستند ، اما قدرت آنها نه در وزن بلکه در توانایی آنها برای تاثیر مداوم روی گیرنده های غشای پیش سیناپسی می باشد . به همین دلیل به جای اینکه وزن یا حجم واحد اندازه گیری توکسین باشد، از معیار فعالیت بیولوژیکی برای اندازه گیری استفاده شده است. واحدهای بین المللی برای اندازه گیری غلظت توکسین بوتولینوم استفاده شده است دو نوع می باشد :

  • واحد Allergan (آمریکایی)
  • واحد spaywood ( انگلیسی )

واحد Allergan (آمریکایی)

واحد Allergan برمبنای کمیت سنجش سلولی تعیین شده است. کمپانی آلرگان امریکا برای اندازه گیری واحدهای بوتاکس خود از واحد آلرگان استفاده کرده است و محصولات خود را در ویال های 50، 100 واحدی به بازار عرضه کرده است. کمپانی merz آلمان که زئومین را تولید میکند و کمپانی مدیتوکس کره که نورونوروکس را به بازار فرستاده است محصولات خود را برمبنای واحد آلرگان در ویال های 50 و 100 واحدی تولید کرده اند.

واحد spaywood ( انگلیسی )

واحد Speywood مقدار کمی از توکسین بوتولینوم است که قادر است 50٪ از جمعیت ژنتیکی همگن موش ها را بکشد. شرکت آیسپین انگلیس مبنای اندازه گیری محصولات خود را واحد Speywood تعیین و در ویال های 500 و 300 واحدی به بازار فرستاده است . در ایران شرکت مصون دارو نیز واحد اندازه گیری مصپورت را Speywood تعیین و در ویال 500 واحدی به بازار ارائه کرده است.

کاربردهای بوتاکس

اوایل شناخته شدن سم بوتولینوم از آن فقط در کاربردهای درمانی استفاده می‌شد؛ اما به مرور زمان از این ماده پر خاصیت در زمینه‌های زیبایی هم بهره گرفتند. حالا با دانستن اینکه بوتاکس چیست به معرفی کاربردهای درمانی بوتاکس به علاوه مصارف زیبایی می‌پردازیم که برخی از این موارد شامل عوامل زیر است:

  • درمان سردردهای میگرنی
  • هماهنگی و قرینه کردن دو طرف چشم
  • درمان افتادگی پلک
  • درمان انحراف چشم
  • درمان پریدن پلک
  • درمان اسپاسم عضلات صورت
  • درمان اسپاسم عضلات گردن

کاربرد های پزشکی درمانی بوتاکس

  • درمان تنبلی چشم: دلیل اصلی تنبلی چشم، عدم تعادل ماهیچه هایی است که چشم را در جای خود نگه می دارند.
  • درمان اختلال در کشیدگی ماهیچه گردنی: نوعی عارضه عصبی است که در آن ماهیچه های گردن و شانه ها دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند. در این حالت عضلات به طور خودمختار منقبض می شوند و گردن را در حالت دردناکی قرار می دهند. بوتاکس فعالیت این عضلات را محدود می کند و این حالت را بهبودی می بخشد.
  • درمان تعریق بیش از حد یا غیرطبیعی (هایپر هیدروزیس): در این حالت حتی در زمانی که دمای محیط اطراف یک فرد نیز بالا نیست شدیدا عرق می کند.
  • درمان لوچی و دوبینی (strabismus): به حالتی گفته می شود که در آن به نظر می رسد چشم ها در جهات مختلف نگاه می کنند.
  • کاهش میگرن (مزمن): اگر بیشتر از ۱۵ روز در ماه میگرن دارید، تزریق بوتاکس به کاهش تعداد دفعات سردرد کمک می کند.
  • کاهش اثرات فعالیت بیش از حد مثانه: در اثر فعالیت زیادی مثانه افراد به بی اختیاری ادراری مبتلا می شوند که تزریق بوتاکس به کاهش آن کمک می کند.

کاربردهای آرایشی بوتاکس (جوانسازی پوست)

بوتاکس بیشتر در نواحی صورت و گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اثر بوتاکس بین ۳ تا ۶ ماه باقی می‌ماند که بستگی به روش و نوع آن دارد. موارد زیر، همگی زیرگروه بوتاکس صورت قرار می‌گیرند.

  • بوتاکس ابرو: چین و چروک های میان دو ابرو
  • ·          بوتاکس چشم (دور چشم): چین و چروک های اطراف چشم ها بوتاکس پیشانی (خط اخم): خطوط و چین های افقی موجود در پیشانی (خط اخم هم نامیده می‌شود).
  • بوتاکس لب: خطوط و چین‌های گوشه دهان (خط لبخند)
  • بوتاکس چانه: سفت شدن پوست چانه.

نکته مهم: توجه داشته باشید که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از این مواد را فقط برای پیشانی و اطراف چشم مجاز می‌داند.

مزایای بوتاکس

تزیرق بوتاکس فواید بسیار زیادی دارد و همین امر موجب شده است تا این روش در نقاط مختلف دنیا برای کاربردهای درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار گیرد. بعضی از مهم‌ترین فواید بوتاکس عبارت هستند از:

بوتاکس یک روش غیرتهاجمی است و خطرات روش‌هایی مانند کشیدن پوست را به همراه ندارد. برای تزریق بوتاکس نیازی به استفاده از داروهای بیهوشی و بستری شدن بیمار در بیمارستان یا کلینیک‌های زیبایی نیست. درد تزریق بوتاکس در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی بسیار کمتر است. قیمت بوتاکس در مقایسه با روش‌های جراحی زیبایی پوست بسیار پایین است. تزریق بوتاکس برخلاف عمل جراحی دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. مراقبت‌های لازم پس از انجام عمل بوتاکس بسیار ساده است. نتایج و اثرات آمپول بوتاکس بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و نتایج آن مدت زمان نسبتا طولانی ماندگاری دارد.

عوارض بوتاکس

 بوتاکس هم مانند اکثر روش‌های زیبایی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد اما این عوارض برای همه رخ نمی‌دهد و ممکن است درصد پایینی دچار این عوارض شوند. با توجه به این که سم بوتولینوم به خودی خود یک ماده کشنده و خطرناک است استفاده نادرست و از آن می‌تواند خطرات جبران ناپذیری و یا مرگ را به همراه داشته باشد. می‌توانید با مراجعه به بهترین کلینیک پوست و مو که از برندهای معتبر در تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند احتمال بروز عوارض ناشی از آن را به صفر برسانید. برخی دیگر از عوارض سم بوتولینوم شامل موارد زیر است:

کبودی در محل تزریق معمولا به دلیل مهارت نداشتن دکتر است. بروز کبودی به علت آسیب رسیدن به عروق خونی در آن ناحیه است. اگر بوتاکس را در حالت نشسته تزریق کنید و دکتر بعد از تزریق محل را ماساژ دهد از بروز همچین عارضه ای جلوگیری می‌شود.

بروز قرمزی در محل تزریق یکی از عوارض شایع آن است که بعد از چند ساعت از بین می‌رود و برطرف می‌شود. گذاشتن کمپرس یخ در محل تزریق می‌تواند در کاهش قرمزی به وجود آمده تاثیر بگذارد.

درد به هنگام تزریق یکی از عوارض بوتاکس است که معمولا اکثر مراجعین آن را تحمل می‌کنند و مشکلی ندارند اما اگر شما آستانه درد پایینی دارید با پزشک متخصص قبل از تزریق مشورت کنید و از داروهای بی حسی موضعی استفاده کنید. ممکن است بعد از تزریق دچار حالت تهوع و سردرد شوید. این دسته از عوارض معمولا برای افرادی که اولین بار است بوتاکس میکنند رخ می‌دهد و با مشورت پزشک می‌توانید از این عارضه جلوگیری کنید.

عوارض بوتاکس بعد از چند سال

تزریق بوتاکس بعنوان یک راهکار موقتی برای جوانسازی پوست شناخته میشود که تاثیر آن تنها چند ماه بوده و پس از گذشت دوره موثر آن نیاز به تکرار مجدد تزریق آن وجود دارد. در صورتی که بوتاکس پس از چند ماه دوباره تزریق نشود، پوست مجدد به شکل اولیه خود باز میگردد. بنابراین برای اینکه افراد تاثیر طولانی مدت بوتاکس در جوانسازی پوست خود را تجربه کنند لازم است تا چندین سال و بصورت تکرار شونده این ماده را تزریق نمایند. اما آیا تزریق بوتاکس بعد از چند سال عوارضی به همراه دارد یا نه؟ این پرسشی است که در این مطلب قصد داریم تا پاسخ آن را بیان کنیم.

عوارض بوتاکس پیشانی و دور چشم

گرچه هیچ عارضه خاصی در اثر عوارض مصرف بوتاکس در بارداری و شیردهی گزارش نشده است، اما توصیه می شود که خانم ها در دوران بارداری و شیردهی از تزریق بوتاکس اجتناب کنند. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی استفاده می کنید حتماً پیش از تزریق بوتاکس پزشک خود را در جریان قرار دهید. تزریق بوتاکس در افرادی که دچار بیماری های عصبی عضلانی هستند می تواند باعث ضعف عضلانی شدید شود. به علاوه مصرف برخی از داروها (مثلاً آنتی بیوتیک های خانواده جنتامایسین) ممکن است اثر بوتاکس را تشدید کند.

بهترین کاندیدای تزریق بوتاکس

تصور رایجی که در بین مردم وجود دارد، استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های عمیق پوستی در سنین میانسالی و پیری است، اما در حقیقت همه افراد بالای ۲۵ سال در صورت وجود چین‌های هرچند خفیف می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس باشند.

تزریق بوتاکس برخلاف تصور برخی از مردم، اختصاصی به زنان ندارد و همه افراد چه مرد و چه زن می‌توانند برای رفع چین و چروک پوست خود از بوتاکس استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که تاثیرات بوتاکس در میان افرادی که به سنین پیری رسیده‌اند و چروک‌های صورت آن‌ها عمق شده، کمتر از افراد جوانی است که بر صورت آن‌ها خط‌های خفیف پدیدار شده است. بوتاکس علاوه بر نقش درمانی، در بروز و عمیق شدن چین و چروک صورت تاثیر پیشگیری‌کننده دارد.

به‌همین دلیل به افراد توصیه می‌شود صرف نظر از سن و جنسیت خود، در صورت مشاهده چروک هرچند ریز در پوست خود به پزشک مراجعه کنند. اگر شما نیز احساس می‌کنید که کاندیدای مناسبی برای تزریق سم بوتولینوم هستید اما در تصمیم نهایی خود دچار شک و تردید شده‌اید یا امکان مراجعه حضوری به پزشک زیبایی را به علت‌های مختلف ندارید، با متخصصان آنلاین مشاوره پوست و مو سامانه پذیرش ۲۴ در ارتباط باشید و جواب سوال‌های خود را از آن‌ها دریافت کنید.

بهترین سن بوتاکس

از دیدگاه اکثر متخصصان تزریق بوتاکس بهتر است از اواسط یا اواخر دهه ۲۰ زندگی یا نهایتا از اوایل دهه ۳۰ زندگی آغاز شود. بوتاکس در بسیاری از موارد برای درمان بیماری‌هایی مثل میگرن، مثانه بیش فعال، بی اختیاری ادرار و … کاربرد دارد. به منظور درمان این بیماری‌ها از ۱۸ سالگی به بعد می‌توان بوتاکس را تزریق کرد. اما بعید است که از این سن، فردی به دلیل چین و چروک نیاز به تزریق بوتاکس داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال بهترین سن تزریق بوتاکس نباشید. هیچ سن خاصی را نمی‌توانیم به طور دقیق به عنوان بهترین سن برای بوتاکس پیشنهاد دهیم. پوست افراد با یکدیگر متفاوت است. بهترین راهکار این است که از یک روتین پوستی مناسب برای سن خود پیروی کنید و هر زمان که متوجه خطوط بسیار ریز روی چهره خود شدید، با هدف پیشگیری به سراغ بوتاکس بروید. احتمالا بین ۲۵ تا ۳۰ سالگی این اتفاق برای شما خواهد افتاد.

در سنین بالاتر دیگر فقط بوتاکس نمی‌تواند برای شما راه چاره باشد. در روتین پوستی خود استفاده از کرم ضد چروک را حتما بگنجانید.

موارد ممنوع برای تزریق بوتاکس

همواره گروهی از افراد، اجازه استفاده از روش‌های زیبایی را بسته به شرایط مختلف ندارند. در مورد تزریق بوتاکس پیشانی و سایر نواحی صورت، گردن و جاهای دیگر باید توجه داشته باشید که اگر شما نیز جزو یکی از گروه‌های زیر هستید، باید از انجام این کار خودداری کنید:

  • افرادی که سابقه مشکلات قلبی و عروقی دارند. کسانی که واکسن بیماری‌های مختلف را کمتر از دو هفته گذشته دریافت کرده‌اند. افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال یا بالای ۸۰ است.
  • مادرانی که دوران بارداری یا شیردهی را طی می‌کنند. اشخاصی که دچار سابقه بیماری‌های عفونی و التهابی در ناحیه مورد تزریق هستند. افرادی که سیستم عصبی و عضلانی آن‌ها دچار اختلال است یا از بیماری‌هایی مانند ام اس رنج می‌برند.
  • کسانی که مشکلات انعقاد خون دارند یا داروهای روان‌کننده خون مصرف می‌کنند.
  • افرادی که سیستم بدنی آن‌ها بسیار ضعیف است یا دچار عفونت شدید در بدن خود شدند.

آیا درمانی برای جانشینی تزریق بوتاکس وجود دارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد تزریق بوتاکس عمدتاً بر روی چین و چروک هایی مؤثر است که ناشی از انقباض عضلات زیر پوستی است. اثر تزریق بوتاکس در افراد جوان و میانسال بارزتر است و در افراد مسن تأثیر کمتری دارد. تزریق بوتاکس بر چروک های ظریف و سطحی که ناشی از تابش اشعه خورشید هستند تأثیر چندانی ندارد. برای پیشگیری از ایجاد این چروک ها استفاده منظم از کرم ضد آفتاب و برای از بین بردن آن ها لایه برداری (Peeling) سطحی پوست با استفاده از کرم های مخصوص یا روش های جراحی توصیه می شود.

در مواردیکه افتادگی ابرو، پلک یا گونه باعث ایجاد سالخورده در فرد شده باشد تزریق بوتاکس معمولاً کمکی نمی کند (و حتی ممکن است با تشدید افتادگی پلک و ابرو باعث بدتر شدن ظاهر فرد شود). در این موارد جراحی پلاستیک و ترمیمی (کشش پوست و بالا کشیدن ابرو و پلک) معمولاً نتایج بهتری دارد. یکی دیگر از روش هایی که برای محو کردن چروک های صورت به کار می رود تزریق موادی مثل چربی، سیلیکون یا کلاژن به داخل پوست است که می تواند به تنهایی یا همراه با تزریق بوتاکس انجام شود.

 به هر حال تزریق بوتاکس یک روش ساده، ارزان و کم خطر برای از بین بردن چروک های صورت است. پزشک می تواند شما را راهنمایی کند که آیا این روش برای شما مفید و مؤثر می باشد یا خیر.

انواع بوتاکس

موادی که از سم باکتری گرفته می‌شوند، اسامی و نام‌های تجاری (برند) مختلفی دارند. در اکثر جوامع از جمله در ایران، به طور کلی به همه این مواد بوتاکس گفته می‌شود. زیرا قدیمی‌ترین ماده‌ای که در این زمینه استفاده شده، از مارک تجاری بوتاکس بوده است. اگر برای تزریق بوتاکس اقدام کنید، احتمالا اسم برندهای معروف بوتاکس را زیر بشنوید:

  • بوتاکس ویستابل (Vistabel)
  • بوتاکس دیسپورت (Dysport)
  • بوتاکس دیستون (Dyston)
  • بوکوچر، زئومین (Xeomin)
  • میو بلاک
  • نورونوکس
  • بوتاکس مسپورت (Masport)
  • بوتاکس کنیتوکس (Canitox)
  • بوتولاکس درماتوکس زنتوکس

از بین تولیداتی که با هدف و کارایی بوتاکس صورت، دور چشم، ابرو و پیشانی مصرف می‌شوند، چند مورد از رایج‌ترین‌های آن‌ها به شرح زیر است. مواردی که در ادامه می‌بینید انواع بوتاکس هستند که به مدل‌های ایرانی و خارجی تقسیم می‌شوند.

نکات قابل توجه قبل از تزریق بوتاکس

پیش از تزریق بوتاکس به موارد زیر دقت کنید: از ۱ هفته پیش از تزریق بوتاکس از داروهای ضد التهابی استفاده نکنید. از مصرف غذاهای حاوی سیر خودداری کنید. از حدود ۱ هفته قبل از بوتاکس هرگز نباید از مشروبات الکی استفاده شود.

آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود

سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود یا خیر. با ما همراه باشید در ادامه به جواب این سوال می پردازیم. یکی از مهم ترین موارد در خصوص دریافت نتایج عالی فرمدهی بینی با بوتاکس انتخاب بهترین مرکز و کلینیک برای انجام بوتاکس می باشد. کلینیک معتبر و تخصصی ندای سلامت همواره با بهترین کیفیت، بهترین نتایج و مناسب ترین قیمت ها این خدمات را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد. برای ارتباط با کارشناسان ندای سلامت با شماره های 02188503986 – 09128881646 تماس بگیرید یا به سایت www.nedayesalamat.com مراجعه کنید.

در صورتی که به دنبال کوچک شدن و فرمدهی به بینی خود با بوتاکس هستید میتوانید با مراجعه به صفحه بوتاکس بینی گوشتی هم اطلاعات لازم را در مورد بوتاکس بینی کسب کنید و هم از بهترین کارشناسان ندای سلامت برای بوتاکس بینی خود کمک بگیرید.

آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود

پیش از بررسی این مورد در این بخش قصد داریم به بررسی سوال کوچک شدن بینی با بوتاکس چیست بپردازیم.

در ارتباط با این شیوه لازم است بدانید این عمل یک شیوه غیر جراحی می باشد که از داروی بوتاکس استفاده می کند تا تغییراتی در شکل بینی ایجاد کند. از این شیوه معمولا برای کوچک شدن بینی در بخش های خاصی مانند نوک بینی یا پل بینی استفاده می شود.

حال می رسیم به بررسی مهم ترین سوالات در خصوص بوتاکس بینی که در این خصوص می باشد که آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود یا آنکه آیا بوتاکس بینی باعث کوچیک تر شدن دماغ میشود؟ در حقیقت تزریق بوتاکس راه سینگال های عصبی به عضلاتی که باعث افتادگی بینی می شوند را مسدود کرده و با عدم انقباض عضلات موجب بالا آمدن نسبی نوک بینی می شود.

البته توجه داشته باشید تزریق بوتاکس بینی افزون بر بینی برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک های ناخوشایند بر روی بینی در زمان خندیدن نیز مورد استفاده قرار میگیرد. مهم ترین موردی که باید به آن توجه داشته باشید این می باشد که بوتاکس مانند جراحی بینی تغییری در ساختار بینی به وجود نخواهد آورد و نباید انتظار داشت که تغییرات زیادی بر روی بینی اعمال شود.

بنابراین در پاسخ به سوال آیا کوچک کردن بینی با بوتاکس امکان‌پذیر است؟ باید بگوییماستفاده از بوتاکس بینی تغییری در ساختار بینی شما به وجود نمی آورد تنها موجب بالا رفتن نوک بینی برای جلوگیری از افتادگی بینی می شود.

مرکز تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین ها و معتبر ترین کلینیک ها در زمینه خدمات و آموزش بوتاکس می باشد. بنابراین اگر به دنبال یادگیری و آموزش بوتاکس بینی و سایر بخش های صورت با مدرک بین المللی به صورت کامل و جامع هستید، می توانید همین حالا به صفحه آموزش بوتاکس مراجعه کنید.

مراقبت های قبل از بوتاکس بینی

پیش از انجام بوتاکس مراقبت های قبل از بوتاکس بینی را باید رعایت کنید که در این بخش به معرفی آن می پردازیم. پیش از تزریق بوتاکس بینی لازم است تمام سوابق درمانی، بیماری و مصرف دارو های خود را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید. در صورتیکه از عدم حساسیت به ماده بوتاکس اطمینان ندارید باید قبل از درمان مقداری از ماده را بر روی پوست محلی از دست خود امتحان کنید و بعد از اطمینان از عدم حساسیت به استفاده از آن برای بینی اقدام نمایید.

هفت روز پیش از تزریق بوتاکس از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین E و آسپرین  و غیره پرهیز کنید. چند روز  قبل از تزریق، یک روتین رژیم غذایی سالم سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید و از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید.

بوتاکس کره ای یکی از انواع بوتاکس می باشد که امروزه به دلیل نتایج شگفت انگیز بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تزریق آن و  استعلام قیمت این بوتاکس در کلینیک زیبایی ندای سلامت به صفحه قیمت بوتاکس کره ای مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس بینی

بعد از انجام بوتاکس بینی مراقبت هایی وجود دارد که رعایت آنها در دریافت بهترین نتایج درمانی بسیار تاثیر گذار می باشد. در ادامه قصد داریم به بررسی مراقبت های بعد از بوتاکس بینی و نکات مراقبتی بعد از بوتاکس پره های بینی بپردازیم. برخی از مراقبت های بعد از بوتاکس بینی به شرح زیر می باشد:

  1. بعد از انجام بوتاکس بینی احتمال بروز درد و تورم بسیار زیاد می باشد. پس لازم است به مدت 1 روز از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  2. اجتناب از فشار دادن و یا ماساژ بینی : بعد از تزریق بوتاکس تا چند روز از فشار دادن یا ماساژ محل تزریق اجتناب کنید. این مورد به شما کمک می ‌کند تا بوتاکس به ‌طور صحیح در محل مورد نظر اثر کند و به عضلات فرصت بدهد تا به تدریج ضعیف شوند.
  3. پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما
  4. برای محافظت از پوست خود حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  5. سر خود را به مدت 3 تا 4 ساعت به سمت بالا نگه دارید.

با اجرای موارد ذکر شده و همچنین رعایت توصیه های پزشک می توانید نتایج بهتری از تزریق بوتاکس بینی را دریافت کنید.

ماندگاری بوتاکس بینی

در خصوص ماندگاری بوتاکس بینی باید بدانید مدت زمان ماندگاری بوتاکس بینی معمولا متغییر می باشد و این مدت زمان برای افراد متفاوت می باشد. بنابراین در پاسخ به سوال آنکه ماندگاری بوتاکس بینی چقدر است باید بگوییم در افراد گوناگون مدت ماندگاری این درمان کاملا متغیر می باشد و بستگی به خصوصیات هر فرد دارد. با توجه به آناتومی خاص صورت افراد مدت ماندگاری بوتاکس امکان دارد متفاوت باشد. به طور کلی می توان گفت مدت زمان ماندگاری بوتاکس بینی 4 الی 6 ماه می باشد.

چگونه با بوتاکس بینی به فرم دلخواه بینی‌مان برسیم؟ همانطور که گفته شد بوتاکس بینی ساختار کلی بینی را تغییر نمی دهد بلکه باعث تغییراتی در نوک بینی و پره های بینی همچنین کنار بینی می شود. بنابراین اگر به دنبال دریافت نتایج مثبت در نواحی مختلف بینی مانند بوتاکس کنار بینی، بوتاکس زیر بینی، بوتاکس روی بینی و بوتاکس پره بینی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما مراقبت های لازمه را برای ماندگاری بیشتر و تاثیرات مثبت را انجام دهید.

نقاط تزریق بوتاکس بینی برای کوچکی بینی

همانطور که تزریق بوتاکس به بینی معمولا توسط پزشک متخصص انجام می شود، معمولا متناسب با نیاز ها و اهداف شما و بعد از تشخیص مناسب بودن بوتاکس برای بینی شما، نقاطی را که برای تزریق بوتاکس مناسب باشد را پزشک تعیین می کند.

بنابراین در خصوص نقاط تزریق بوتاکس بینی برای کوچکی بینی باید بدانید این نقاط در نواحی استراتژیک اطراف نوک بینی قرار دارند. پزشک متخصص با استفاده از سوزن نازک میزان مناسبی از بوتاکس را به نقاط تعیین شده در عضلات نوک بینی تزریق می کند.

این تزریق ها معمولا در عضلاتی که موجب افتادگی نوک بینی می شوند، تزریق می شود. بعد از تزریق رعایت توصیه هایی مانند جلوگیری از لمس ناحیه تزریق که از سمت پزشک ذکر می شود به بهتر شدن هرچه بیشتر نتیجه منجر میشود.

مزایا کوچک شدن بینی با بوتاکس

در بخش بالا با مطالب مربوطه در خصوص ماندگاری بوتاکس بینی و نقاط تزریق آن صحبت شده است. در این بخش نیز قصد داریم به بررسی مزایا کوچک شدن بینی با بوتاکس بپردازیم. مزایا کوچک شدن بینی با بوتاکس به شرح زیر می باشد:

  1. آسیب کمی به بافت بینی وارد میشود.
  2. عدم استفاده از بی حسی و بیهوشی برای انجام آن نسبت به جراحی
  3. برگشت پذیری تغییرات اعمال شده
  4. هزینه کمتر در مقابل با جراحی بینی
  5. کمتر بودن مدت زمان انجام تزریق بوتاکس نسبت به عمل
  6. محسوس شدن نتیجه در کمترین زمان ممکن

نتایج کوچک شدن بینی امکان دارد کاملا موقتی باشد و بعد از چندین ماه، شکل بینی به حالت قبلی خود بازگردد. برای حفظ نتایج آن نیاز به تزریق های مداوم دارید که ممکن است برای عده ای از افراد مناسب نباشد. بوتاکس بینی امکان دارد برای تغییرات بزرگ در ساختار بینی مناسب نباشد و بیشتر برای تغییرات کوچک و طبیعی مناسب باشد.

توصیه می کنیم با پزشک متخصص خود حتما مشورت نمایید تا مطابق بر نیاز های شما تصمیم گیری مناسبی انجام دهد. شما میتوانید از طریق تماس با همکاران ما در کلینیک زیبایی ندای سلامت با شماره های 02188503893 – 09128881646 مشاوره رایگان دریافت کنید و یا از طریق سایت این مجموعه www.nedayesalamat.com اطلاعات لازم را در مورد خدمات زیبایی آن ها کسب کنید و برای دریافت خدمات زیبایی تخصصی به این مجموعه مراجعه نمایید.

منبع: آیا با بوتاکس بینی کوچک می شود

آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست میشود

می دانید که بوتاکس یک شیوه موثر برای جوانسازی پوست می باشد و از این شیوه می توان برای از بین بردن چین و چروک صورت و پیشانی بهره برد. برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک ها بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از خدمات بوتاکس کلینیک تخصصی ندای سلامت می باشد که می توانید از طریق شماره های 02188503986– 09128881646 با این مجموعه تماس بگیرید و یا با مراجعه به سایت www.nedayesalamat.com اطلاعات لازم را دریافت نمایید. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی سوال آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست میشود، می پردازیم.

یکی از بهترین برند های بوتاکس که برای جوانسازی و بهبود چین و چروک ها استفاده میشود بوتاکس مسپورت میباشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات در خصوص این بوتاکس و استعلام قیمت آن در کلینیک ندای سلامت به صفحه قیمت بوتاکس مسپورت در داروخانه مراجعه نمایید.

آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست میشود

همانطور که می دانید بوتاکس یک شیوه درمانی زیبایی می باشد که هدف استفاده از آن درمان و کاهش چین و چروک و همچنین جوانسازی پوست است که این شیوه درمانی معمولا توسط متخصصان انجام می شود. لازم است بدانید افراد زیادی برای کاهش چین و چروک و یا جلوگیری از به وجود آمدن آن به این شیوه درمانی روی می آورند.

حال می رسیم به بررسی سوالی که میان افراد بسیار مطرح می شود : آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست میشود؟ یا به عبارتی دیگر آیا بوتاکس پوست را روشن میکند؟

لازم است بدانید بوتاکس تاثیر مستقیمی بر روی رنگ پوست ندارد. بنابراین قابلیت روشن تر شدن پوست را برای افراد فراهم نمی کند حتی اگر پوست دچار التهاب و حساسیت بعد از درمان شود این مشکلات با روشن تر شدن پوست ارتباطی ندارد.

مرکز تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین ها و معتبر ترین کلینیک ها در زمینه خدمات و آموزش بوتاکس می باشد. بنابراین اگر به دنبال یادگیری و آموزش بوتاکس با مدرک بین المللی به صورت کامل و جامع هستید و میخواهید از این مهارت کسب درآمد داشته باشید، می توانید همین حالا به صفحه آموزش بوتاکس مراجعه کنید.

  آیا بوتاکس پوست را شل میکند

در پاسخ به سوال آنکه آیا بوتاکس پوست را شل می کند یا به عبارتی دیگر آیا بوتاکس باعث شلی پوست میشه؟ باید بگوییم خیر بوتاکس پوست را شل نمیکند بلکه این فرآیند به عنوان یک شیوه درمانی برای جوانسازی پوست محبوب شده است.

عملکرد اصلی بوتاکس مسدود کردن سیگنال های عصبی به عضلات می باشد. این امر موجب کاهش موقت فعالیت عضلات شده که در نهایت  موجب کاهش چین و چروک ها و افزایش صافی و جوانی پوست می شود.

پس باید در خصوص شل شدن پوست با استفاده از بوتاکس بگوییم بوتاکس درون عضلات تزریق می شود و از انقباض عضله جلوگیری می کند. بنابراین بوتاکس هیچ گونه تاثیری بر روی شل شدن و یا افتادگی پوست ندارد.

برخی از افراد به دلیل خوب نبودن نتیجه بوتاکس خود به دنبال راهکار هایی برای از بین بردن اثرات بوتاکس هستند. اگر شما نیز به دنبال راهکاری برای از بین بردن اثر بوتاکس هستید، همین حالا به صفحه چیکار کنیم اثر بوتاکس زود از بین بره در ندای سلامت مراجعه نمایید.

آیا امکان افتادگی پوست بعد از بوتاکس وجود دارد؟

در اکثر موارد قبل از تزریق بوتاکس یکی از مسائلی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند این می باشد که افتادگی پوست بعد از بوتاکس چگونه رخ می دهد؟ یا به عبارتی دیگر آیا تزریق بوتاکس موجب شل شدن پوست می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همانطور که در بخش بالا ذکر شد بوتاکس به رفع چین و چروک و جوانسازی پوست کمک خواهد کرد و همین مورد موجب رضایت مراجعین شده است. به صورت کلی اکثر افراد به منظور از بین بردن چین و چروک های پنجه کلاغی، خط خنده، خط اخم و غیره از بوتاکس استفاده می کنند. در واقع افراد به این علت از بوتاکس استفاده می کنند که مشکل افتادگی و شل شدن پوست خود را از برطرف کنند.

به یاد داشته باشید که گذشت زمان می تواند موجب از بین رفتن اثرات تزریق بوتاکس شود و برای حفظ حالت اولیه نیز باید تزریق مجدد بوتاکس انجام شود. به همین علت باید هر 6 ماه یک بار برای تزریق مجدد بوتاکس اقدام نمایید تا از بازگشت چین و چروک ها جلوگیری کنید.

در حقیقت بعد از چندین جلسه تزریق شاهد ماندگاری اثرات بوتاکس بر روی پوست خود می شوید. بنابراین توصیه می کنیم که به شایعات مربوطه گوش نکنید و آرامش خود را حفظ کنید چرا که افتادگی پوست بعد از بوتاکس به ندرت رخ می دهد.

جلوگیری از افتادگی پوست بعد از بوتاکس

از سوالات پرتکرار این است که بهترین راهکار برای جلوگیری از افتادگی پوست بعد از بوتاکس کدام می باشد؟ دستور العمل هایی وجود دارد که بهتر می باشد برای جلوگیری از افتادگی پوست بعد از بوتاکس آن ها را رعایت کنید تا از وقوع این عارضه جلوگیری کرده و یا آن را به حداقل برسانید. برخی از راهکار های جلوگیری از افتادگی پوست بعد از بوتاکس به شرح زیر می باشد:

  1. خودداری از دست زدن و مالش ناحیه تزریق : از دست زدن به ناحیه درکان و مالش آن خودداری نمایید، چرا که این عمل موجب حرکت مایع بوتاکس در زیر پوست شده و موجب افتادگی پوست بعد از بوتاکس می شود. به همین علت تحت هیچ شرایطی ناحیه تزریق بوتاکس را ماساژ ندهید.
  2. به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین دلایل در خصوص افتادگی پوست بعد از تزریق بوتاکس، تزریق این ماده در مراکز نامعتبر و غیر متخصص می باشد. توجه داشته باشید همواره در خصوص انتخاب مرکز مناسب نهایت دقت را داشته باشید. چرا که اگر تزریق بوتاکس توسط افرادی مبتدی و غیر متخصص انجام شود، علاوه بر شل شدن پوست عوارض جبران ناپذیری رخ خواهد داد. به همین علت بهتر می باشد برای انجام تزریق بوتاکس حتما به مراکز و کلینیک های تخصصی مراجعه کنید.

عده زیادی از افراد در خصوص تاثیر بوتاکس بر جوانسازی پوست و روشن شدن پوست با بوتاکس سوال می پرسند همانطور که گفته شد بوتاکس تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد اما بوتاکس موجب روشن شدن پوست و تغییر در رنگدانه های پوست نمی شود.

آیا بوتاکس باعث جوش صورت میشود

عده زیادی از افراد سوال می پرسند که آیا بوتاکس باعث جوش صورت می باشد؟ جواب این سوال را با مثالی عنوان خواهیم کرد. برای مثال شما بوتاکس پیشانی انجام داده اید بعد از مدتی بر روی صورت خود جوش هایی را مشاهده کرده اید. در این صورت برخی از مراقبت های در خصوص بوتاکس را رعایت نکرده اید که این موارد می تواند شامل زیر باشد:

  • خاراندن ناحیه تزریق: به علت حساسیت های ایجاد شده خاراندن ناحیه تزریق بسیار دشوار می باشد و امکان دارد شما را آزار دهد. بنابراین از خاراندن ناحیه تزریق بوتاکس اجتناب کنید.
  • از لوازم آرایشی استفاده نکنید: بعد از تزریق بوتاکس تا مدتی از استفاده لوازم آرایشی پرهیز کنید. این لوازم امکان دارد اکسیژن رسانی به پوست را محدود کرده و موجب افزایش حساسیت پوستی و جوش شود.
  • پوست را ماساژ ندهید : ماساژ دادن بعد از تزریق بوتاکس حرکت اشتباهی می باشد الخصوص که اگر پوست حساس باشد این کار امکان دارد به افزایش حساسیت و جوش های پوستی منجر شود.

در صورتی که به دنبال مرکزی هستید که با کمترین عارضه بهترین تزریق بوتاکس را برای شما انجام دهد و نتایج خوبی روی صورت شما داشته باشد میتوانید از طریق شماره های 02188503893 و 09128881646 با کارشناسان کلینیک زیبایی ندای سلامت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق مراجعه به وبسایت ندای سلامت به نشانی www.nedayesalamat.com اطلاعات لازم را در مورد انواع خدمات زیبایی تخصصی در مجموعه ندای سلامت کسب کنید.

منبع: آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست میشود

بوتاکس در بارداری و شیردهی

یکی از دوران های مهم که تزریق بوتاکس باید در آن زمان کاملا با احتیاط و صرفا با دستور پزشک متخصص انجام شود، دروه بارداری و شیردهی می باشد. لازم است این شیوه درمانی حتما توسط متخصص و در مراکز معتبر انجام شود. کلینیک ندای سلامت یکی از بهترین ها در زمینه تخصصی بوتاکس می باشد که تمام خدمات خود را با بهترین کیفیت و نتایج ارائه می دهد. به همین منظور می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت خدمات زیبایی و تزریق بوتاکس با شماره های 02188503986 – 09128881646 تماس بگیرید یا به سایت www.nedayesalamat.com مراجعه کنید. با ما همراه باشید در ادامه به بررسی بوتاکس در بارداری و شیردهی می پردازیم.

مرکز تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین ها و معتبر ترین کلینیک ها در زمینه خدمات و آموزش بوتاکس می باشد. بنابراین اگر به دنبال یادگیری و آموزش بوتاکس با مدرک بین المللی به صورت کامل و جامع هستید، می توانید همین حالا به صفحه آموزش بوتاکس مراجعه کنید.

بوتاکس در شیردهی

افراد زیادی در خصوص تزریق بوتاکس در بارداری و شیردهی و آیا بوتاکس در شیردهی مجاز است سوال پرسیده اند که ما در این مقاله برای کسب اطلاعات کافی در این خصوص به بررسی این موارد می پردازیم.

مادران می توانند بعد از زایمان اکثر محدودیت های غذایی و فعالیت های گوناگون را فراموش کنند اما چنانچه نوزاد از شیر مادر تغذیه کند، به علت آنکه برخی دارو ها از راه شیر مادر به نوزاد انتقال می یابد مادر باید توجه بسیاری به مصرف دارو ها و فرآورده های خاص داشته باشد.

می دانید که بوتاکس دارویی می باشد که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود و پزشکان در این خصوص اطمینان ندارند که آیا این دارو در شیر ترشح می شود یا خیر. در این خصوص می دانید که استفاده از سم بوتاکس موجب فلجی عضلات می شود. بنابراین اگر سم بوتولینیوم توسط افراد متخصص تزریق نشود بسیار خطرناک و کشنده خواهد بود.

طبق بررسی های انجام شده توسط انجمن پزشکان کودکان آمریکا بعید است میزان بوتاکسی که در درمان های زیبایی تزریق می شود، موجب آسیب به نوزاد شود. به این ترتیب مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند یا می خواهند این عمل را انجام دهند، توصیه می شود حتما در خصوص تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنند. البته بهتر است که تزریق بوتاکس را به بعد از شیر گرفتن نوزاد خود موکول نمایند.

لازم است بدانید بوتاکس سیاکس یکی از انواع برند های بوتاکس می باشد که ساخت کشور کره می باشد و کمترین عوارض را برای مادران شیرده و باردار دارد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این برند بوتاکس و استعلام قیمت تزریق این بوتاکس به صفحه بوتاکس سیاکس در سایت ندای سلامت مراجعه نمایید.

موردی که در خصوص بوتاکس و شیردهی و بوتاکس در زمان شیردهی وجود دارد تخلیه شیر و دور ریختن آن می باشد که مادر هنگامی که احتمال دهد مواد مضری در شیر سینه وجود دارد، انجام می دهد.

گفته میشود که با این کار مواد سمی شیر سینه از بین نخواهد رفت. بلکه احتمال انباشته شدن سموم در شیر کاهش پیدا می کند.

تا به حال مطالعاتی در خصوص مدت زمان خروج بوتاکس از شیر مادر یا مدت زمان ترشح آن در شیر انجام نشده است. بوتاکس کاملا برعکس الکل یا سایر دارو های دیگر ماه های زیادی در بافت موضعی باقی می ماند. در نهایت شیوه تخلیه شیر و دور ریزی آن راهکار موثری نمی باشد.

با ما همراه باشید در ادامه قصد داریم به بررسی باید ها و نباید های بوتاکس در شیردهی و بوتاکس و بارداری بپردازیم.

آیا بوتاکس در بارداری بی خطر است

برخی افراد معتقدند که استفاده از بوتاکس و ژل تزریق در دوران بارداری، به خصوص در ارتباط با خانم‌ های باردار، خطراتی ایجاد می ‌کند. بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است که بعد از تزریق در تمام نقاط بدن پخش می ‌شود و به رفع چین و چروک منجر میشود. از نظر علمی مدارکی در مورد بروز مشکل برای جنین پس از تزریق بوتاکس وجود ندارد اما پزشکان تاکید دارند که از این نوع تزریق‌ ها در دوران بارداری خودداری شود.

 در سه ماه اول بارداری به دلیل آن که هر گونه دارو یا سمی که ممکن است به جنین برسد، تزریق بوتاکس خطرناک است و از این رو تزریق بوتاکس در این دوره ممنوعیت دارد.

توصیه پزشکان همواره این است که در دوران بارداری از فعالیت ‌های زیبایی و تزریقات غیر ضروری خودداری شود.

بوتاکس زئومین یکی از برندهای معروف بوتاکس آلمانی می باشد که به دلیل نتایج عالی و عوارض کم محبوبیت دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بوتاکس آلمانی به صفحه بوتاکس زئومین مراجعه نمایید.

بوتاکس در سال دوم شیردهی

می دانید که برخی بانوان ترجیح می دهند تا پایان دوسالگی فرزنداشان به آنها شیر دهند. با این حال مقدار شیر بعضی از بانوان در سال دوم شیردهی کاهش یافته به همین علت برخی از آنان تصور می کنند به علت کم شدن میزان شیر و کاهش تعداد دفعات شیردهی به کودک خود می توانند اقدام به انجام تزریق بوتاکس کنند.

شاید این سوال پیش آید که بوتاکس در زمان شیردهی ضرر دارد؟ با اینکه هیچ موردی در خصوص تاثیر جدی و ضرر تزریق بوتاکس برای بانوان در زمان شیر دهی وجود ندارد اما توصیه می شود حتی در سال دوم شیردهی نیز برای جلوگیری از عوارض احتمالی بوتاکس، از تزریق آن پرهیز کنید یا حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

از دیگر سوالات کاربران این است که آیا می توانم در دوران بارداری یا شیردهی بوتاکس تزریق کنم؟ همانطور که گفته شد هنوز هیچ تحقیق علمی در خصوص تزریق بوتاکس انسان در دوران بارداری انجام نشده است. تمام این تحقیقات بر روی حیوانات انجام شده است. در این تحقیقات انجام شده که پستاندارانی که در دوران بارداری بوتاکس تزریق کرده اند به زایمان زودرس، مرگ نوزاد و تولد نوزاد با وزن کم دچار شده اند. البته هنوز معلوم نشده است که تزریق بوتاکس در انسان هم می تواند این نتایج را داشته باشد یا خیر اما با این حال اکثر پزشکان، مادران باردار را از انجام بوتاکس در این دوران منع خواهند کرد.

علت ممنوعیت بوتاکس در شیردهی چیست؟ همانطور که گفته شد علت ممنوعیت بوتاکس در شیر دهی این می باشد که هر آنچه که مادر مصرف می کند از طریق شیر به نوزاد منتقل می شود. البته تا به حال گزارش علمی در خصوص آسیب بوتاکس در این دوره ثابت نشده است اما با این حال پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند بوتاکس را بعد از دوره شیر دهی انجام دهید.

چند ماه بعد از بوتاکس میتوان باردار شد

عده زیادی از افراد در خصوص فاصله بین تزریق بوتاکس و بارداری سوال می پرسند در این خصوص باید بدانید با تزریق بوتاکس سم بوتولینیوم وارد بدن خواهد شد این مورد نمی تواند بارداری را برای افراد غیر ممکن کند. اکثر پزشکان معتقدند که بعد از تزریق بوتاکس بهتر می باشد مدتی صبر کنید و برای بارداری عجله نکنید. بهتر است 4 ماه بین تزریق بوتاکس و بارداری فاصله باشد تا خطر جدی جنین را تهدید نکند.

عوارض بوتاکس در بارداری و شیردهی

حالا می رسیم به بررسی سوال آنکه آیا تزریق بوتاکس در دوران باردهی و شیردهی عوارض دارد؟ ما در این بخش قصد داریم به بررسی عوارض بوتاکس در دوران شیردهی برای بچه یا عوارض احتمالی بوتاکس برای مادران شیرده بپردازیم.

همانطور که گفته شد تزریق بوتاکس صرفا اثرات موضعی دارد و تا به حال گزارشی مبنی بر انتقال سم بوتاکس از مادر به جنین گزارش نشده است. به علاوه در خصوص عوارض بوتاکس در دوران شیردهی برای بچه تحقیقات نشان داده که پروتئین های تشکیل دهنده این سم برای عبور از جفت و ورود به بدن جنین بسیار بزرگ هستند و به جنین صدمه ای وارد نمی کنند اما با این وجود پیشنهاد می شود که زنان باردار و شیرده از استفاده از بوتاکس پرهیز کنند.

توجه داشته باشید تزریق بوتاکس در دوزهای بالا برای افرادی که به این مواد حساسیت دارند می تواند خطراتی در پی داشته باشد. در موارد تزریق با دوز های بالا فرد مسموم شده که عوارض مسمویت آن می تواند شامل اثرات کوچک تا اثرات تهدید کننده زندگی فرد نیز باشد.

در صورتی که به دنبال مرکزی هستید که با کمترین عارضه بهترین تزریق بوتاکس را برای شما انجام دهد و نتایج خوبی روی صورت شما داشته باشد میتوانید از طریق شماره های 02188503893 و 09128881646 با کارشناسان کلینیک زیبایی ندای سلامت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید از طریق مراجعه به وبسایت ندای سلامت به نشانی www.nedayesalamat.com اطلاعات لازم را در مورد انواع خدمات زیبایی تخصصی در مجموعه ندای سلامت کسب کنید.

منبع: بوتاکس در بارداری و شیردهی

چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد

همانطور که می دانید بوتاکس یک راهکار برای کاهش چین و چروک‌ های پوست و جوان‌ سازی آن است. بسیاری از مردم از عوارض احتمالی بوتاکس هراس دارند و به هر حال اگر چه نیاز به این روش زیبایی دارند، اما از انجام آن خودداری می‌کنند. لازم است بدانید بوتاکس دارای مراقبت هایی می باشد که بعد از انجام بوتاکس باید آنها را رعایت کنید. برای مثال عده زیادی از افراد در خصوص اینکه چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد، سوال می پرسند که ما در این پست به بررسی آن می پردازیم.

مرکز تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین ها و معتبر ترین کلینیک ها در زمینه بوتاکس می باشد. بنابراین اگر به دنبال بهترین مرکز بوتاکس در تهران و پکیج های آموزشی جامع این مرکز هستید، از طریق شماره های زیر و آدرس سایت با تیم پشتیبانی این مرکز تخصصی در ارتباط باشید.

آدرس سایت : www.nedayesalamat.com

شماره های تماس : 02188503986 – 09128881646

چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد

پیش از بررسی اینکه چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد، در این بخش قصد داریم به بررسی اطلاعات کاملی در خصوص نکات بوتاکس بپردازیم.

لازم است بدانید بعد از تزریق بوتاکس بلافاصله نتایج دلخواه خود را مشاهده نمی کنید. تاثیرات و مزایای بوتاکس در چندین روز آینده ظاهر خواهد شد و بعد از 2 تا 3 هفته می توانید کاملا اثرات آن را مشاهده کنید. اما این تاثیرات به صورت موقت بوده و بعد از 3 تا 4 ماه به تدریج از بین خواهند رفت. پیروی از برخی موارد ساده که در ادامه به آن می پردازیم، می تواند تاثیرات بوتاکس را بیشتر کرده و موجب کاهش عوارض جانبی آن شود.

برخی از موارد موثر در ارتباط با مراقبت های بوتاکس به شرح زیر می باشد:

  1. از ورزش کردن بعد از تزریق بوتاکس تا 24 ساعت خودداری کنید.
  2. پرهیز از رآآرایش کردن
  3. عدم مصرف الکل
  4. صاف بنشینید
  5. از لمس کردن صورت خود پرهیز کنید.

صاف بنشینید

حالا می رسیم به بررسی سوال چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد؟ در پاسخ به سوال اینکه آیا خوابیدن بعد از بوتاکس صورت مجاز می باشد یا خیر؟ باید بگوییم بعد از تزریق این ماده باید حداقل 4 ساعت بنشینید و از خم شدن و یا دراز کشیدن خودداری نمایید. چرا که این کار امکان دارد موجب پخش شدن سم شده و احتمال کبودی را افزایش دهد.

لازم است بدانید بوتاکس علاه بر زیبایی برای درمان مشکلات پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده درمانی به درمان بیش از 55 نوع بیماری کمک کرده از جمله این بیماری ها سردرد میگرن نیز می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تزریق بوتاکس برای میگرن به صفحه درمان میگرن با بوتاکس مراجعه کنید.

بوتاکس نه تنها برای زیبایی بلکه برای درمان مشکلات پزشکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده درمانی به درمان بیش از ۵۵ نوع بیماری کمک کرده و از جمله این بیماری‌ها، سردرد میگرن نیز می‌باشد.

  چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید

بعد از بوتاکس میشه خوابید؟ چرا نباید بعد از بوتاکس دراز کشید؟ در جواب به سوال چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید باید بگوییم، همانطور که می دانید تزریق بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود. بنابراین انجام برخی فعالیت ها بعد از تزریق بوتاکس همانند: دراز کشیدن و یا خوابیدن امکان دارد، موجب جابجایی مواد تزریقی به سایر نواحی شود. این امر امکان دارد، موجب ظاهری غیر طبیعی و ناهماهنگ شود. حداقل زمانی که باید بعد از تزریق بوتاکس از خوابیدن پرهیز کرد، 6 ساعت می باشد. البته لازم است بدانید در بعضی موارد پزشکان پیشنهاد می کنند، که این مدت را 4 ساعت قرار دهند که بستگی به ویژگی های فیزیکی بیمار دارد.

با گذشت 6 ساعت بعد از تزریق بوتاکس مواد به مدت کافی زمان دارند تا وارد عضلات شوند و موقعیت خود را کاملا تثبیت کنند. در غیر این صورت امکان دارد به سمت باقی نواحی حرکت کرده و موجب عدم هماهنگی در چهره شوند. همچنین برای دریافت نتایج بهتر و زیبایی بعد از تزریق بوتاکس، توصیه می شود که برای 1 تا 2 شب بعد از تزریق به طور کامل به پشت دراز کشیده و سر را کمی بالا تر از سطح بدن خود قرار دهید.

با توجه به مطالب ذکر شده در پاسخ به اینکه چرا بعد بوتاکس نباید خوابید، می گوییم خوابیدن و دراز کشیدن بعد از تزریق بوتاکس موجب جابجایی مواد تزریقی به سایر نواحی میشود.

بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید

یکی از اصلی ترین موارد در خصوص مراقبت بعد از بوتاکس، نحوه صحیح خوابیدن پس از بوتاکس می باشد.

حالا سوالی که در این بخش مطرح می شود، این می باشد که بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟ همانطور که در بخش بالا در خصوص زمان خوابیدن بعد از بوتاکس گفته شد، باید بدانید به علت افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی این شیوه درمانی مثل: جابجایی بوتاکس به سایر عضلات و به دنبال آن فلجی موقت و یا آسیب به بافت های مجاور معمولا پیشنهاد می شود که حداقل به مدت 5 الی 6 ساعت از خوابیدن بعد از بوتاکس خودداری کنید.

بنابراین در پاسخ به سوال چقدر بعد از بوتاکس میشه خوابید؟ شما باید بعد از تزریق به مدت 5 الی 6 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نخوابید.

بوتاکس سیاکس (Botox Siax) یکی از محصولاتی باکیفیت بوتاکس می باشد که این محصول ساخت کشور کره جنوبی است. از این بوتاکس برای رفع چین و چروک های صورت و خطوط ایجاد شده در نواحی گوناگون صورت و بدن که در اثر افزایش سن ایجاد شده است؛ استفاده می شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع بوتاکس به صفحه بوتاکس سیاکس مراجعه کنید.

شرایط خم شدن بعد از بوتاکس

شرایط خم شدن بعد از بوتاکس چگونه است؟ یک سری باید و نباید ها در ارتباط با پس از تزریق بوتاکس وجود دارد که باید رعایت شود. که این موارد شامل : نماز خواندن بعد از بوتاکس و یا ورزش کردن بعد از بوتاکس می باشد.

برای جلوگیری از بخش شدن سم به سایر بخش های بدن تا 24 ساعت بعد از بوتاکس ورزش نکنید. چرا که ورزش کردن بعد از بوتاکس می تواند میزان اثر بخشی بوتاکس را در محل تزریق کاهش دهد و خطر کبودی را افزایش دهد.

نماز خواندن بعد از بوتاکس

برای نماز خواندن بعد از بوتاکس پیشنهاد می کنیم تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس به صورت نشسته نماز خود را بخوانید و مهر را به پیشانی خود بچسبانید.

به منظور وضو گرفتن بعد از بوتاکس لازم می باشد تا یک روز به صورت خود آب نزنید چرا که امکان دارد در نتایج درمان تاثیر داشته باشد.

طرز خوابیدن بعد از بوتاکس

یکی از سوالاتی که برای افراد بعد از انجام بوتاکس پیش می آید، در خصوص نحوه ی خوابیدن بعد از بوتاکس می باشد. در ارتباط با آن باید بدانید از بهترین حالت ها برای خوابیدن بعد از درمان بوتاکس به مدت 48 ساعت بعد از تزریق، خوابیدن به پشت می باشد. چرا که از برخورد صورت شما به بالشت باید جلوگیری شود و نباید هرگونه فشار و لمس به محل تزریق شما وارد شود.

به صورت کلی باید تا 4 الی 6 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نخوابید و همچنین به محل هایی که تزریق انجام شده نباید فشاری وارد شود ونباید به اطراف محل تزریق نیز فشاری وارد شود.

همانطور که گفته شد عده زیادی به دنبال نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس نی نی سایت هستند، که ما برای دسترسی راحت تر شما به بررسی این مطالب پرداخته ایم.

حالت خوابیدن بعد از بوتاکس 

بیشترین عوارضی که بعد از حالت خوابیدن، دراز کشیدن یا اعمال گرما یا فشار به محل های تزریق بوتاکس نمایان می شود؛ مربوط به انتقال و حرکت مواد بوتاکس می باشد که می تواند موجب تورم بیش از حد شود. برای آنکه عوارض تزریق بوتاکس برای شما رخ ندهد، پیشنهاد می کنیم نکات خوابیدن پیش از بوتاکس را رعایت کنید. که برخی از این نکات به شرح زیر می باشد:

  1. برای جلوگیری از فشار به محل تزریق به پشت بخوابید.
  2. برای جلوگیری از خوابیدن به پهلو و شکم از بالشت استفاده نمایید.
  3. برای جلوگیری از تحریک شدن پوست روی رختخواب تمیز بخوابید.
  4. پرهیز از مصرف کرم های صورت به مدت 24 ساعت

  نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس

همانطور که گفته شد باید تا 24 الی 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس مراقب نحوه خوابیدن خود باشید. دراز کشیدن، به پهلو خوابیدن و ….. در دوره نقاهت بوتاکس ممنوع می باشد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که روی صورت خود و به سمت شکم می خوابید، باید حتما این نکته را درنظر داشته باشید و به آن توجه کنید. امکان دارد در این ایام دچار کم خوابی یا بد خوابی شوید.

این مورد کاملا عادی می باشد و مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد. اما لازم می باشد که به نحوه خوابیدن خود توجه کامل داشته باشید.

بهتر است که نشسته بخوابید. اگر این کار برای شما سخت باشد با تعدادی بالش می توانید به راحت تر شدن مشکل خود کمک کنید. در غیر این صورت حتما توجه داشته باشید که سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید تا از عوارض این مشکل به درستی جلوگیری نمایید.

چرا بعد از بوتاکس باید طاق باز خوابید

همانطور که گفته شد تا زمانی که 48 ساعت از تزریق بوتاکس بگذرد، بهترین حالت برای خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس، حالت طاق باز می باشد. چرا که در این حالت از تماس صورت با بالش جلوگیری می شود و در نهایت هیچ فشاری بر محل های تزریق وارد نخواهد شد.

عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

اگر تا به این بخش هنوز در خصوص اینکه چرا بعد از بوتاکس نباید بخوابیم، قانع نشده اید لازم است به عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس توجه کنید. علاوه بر آنکه امکان دارد سم بوتولینوم حرکت کند؛ امکان دارد التهابات، تورم، کبودی ها و ……. نیز بیشتر شده و موجب بروز صدمه های گوناگونی مانند: از بین رفتن نتیجه کار، بدتر شدن مشکل، عفونت های پوستی، آسیب دیدگی های سطحی و عمیق و ….. شود. به همین علت می باشد که پزشکان تاکید می کنند که ابدا تا 4 الی 6 ساعت کامل متناسب با نوع تزریق و محل آن نخوابید. در این صورت می توانید به راحتی مانع عارضه های گفته شده شوید.

البته فراموش نکنید که عوارض بوتاکس تنها به خوابیدن بدون موقع بعد از تزریق نمی باشد. اگر مراقبت های اصولی را پس از انجام کار به درستی پیاده سازی نکنید و یا به مجموعه نامعتبری مراجعه کنید نیز امکان دارد؛ صدمه های مختلفی برای شما اتفاق بیوفتد.

در صورتی که قصد دارید در مرکز معتبری تزریق بوتاکس خود را انجام دهید تا به کمترین عوارض دچار شوید و از باکیفیت ترین بوتاکس ها برای رفع چین و چروک پوست شما استفاده شود میتوانید به کلینیک زیبایی ندای سلامت مراجعه کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید با مراجعه به وبسایت این مرکز به نشانی www.nedayesalamat.com و یا از طریق تماس با کارشناسان کلینیک زیبایی ندای سلامت با شماره های 02188503986 – 09128881646 اطلاعات لازم را در مورد انواع خدمات زیبایی تخصصی این مرکز کسب کنید.

منبع: چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد

چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند

امروزه اکثر افراد در جستجوی راهکارهای جوانسازی و شفاف سازی پوست خود هستند. در میان شیوه های درمانی گوناگون، بوتاکس یکی از رایج ترین روش ها برای لیفت پوست افراد می باشد. این شیوه به علت اثرگذاری سریع در دسته محبوب ترین شیوه های درمانی قرار گرفته است. اگر تمایل به تزریق بوتاکس دارید و قصد دارید بدانید چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند، پیشنهاد می کنم خواندن این پست را از دست ندهید.

اگر قصد تزریق بوتاکس در بهترین کلینیک زیبایی را دارید و میخواهید بهترین متخصصین بهترین برند های بوتاکس را برای شما استفاده کنند میتوانید برای اطلاع از قیمت و شرایط به صفحه قیمت بوتاکس مراجعه کنید. کلینیک تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین و معتبر ترین کلینیک های زیبایی می باشد که شما می توانید برای اطلاع از خدمات تخصصی، قیمت بوتاکس و پکیج های آموزشی جامع این کلینیک از طریق شماره های زیر و آدرس سایت با کارشناسان متخصص این کلینیک در ارتباط باشید.

آدرس سایت : www.nedayesalamat.com

شماره های تماس : 02188503986 – 09128881646

چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند

از پرتکرار ترین سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر میکنه؟ چند روز بعد از تزریق بوتاکس عمل می کند؟ این سوال بخصوص برای افردای که به دنبال درمان میگرن با بوتاکس هستید پرتکرار تر است.

همانطور که می دانید بوتاکس نام تجاری ماده سمی با عنوان بوتولونیم تاکسین می باشد که از باکتری با نام کلستریدیوم بوتولینوم برگرفته شده است. این ماده عموما برای رفع چین و چروک های پوست استفاده می شود و همچنین موجب فلج شدن عضلات آن ناحیه نیز می شود.

بوتاکس بعد چند روز اثر میکنه؟

فرآیند تاثیر بوتاکس به فعالیت های گیرنده عصبی در مغز بستگی دارد. بوتاکس با اثری که در گیرنده های عصبی می گذارد، باعث فلج شدن موقتی این عضلات شده و برای مدت زمانی از انقباض عضلات ناحیه تحت درمان جلوگیری می کند.

حالا می رسیم به بررسی موضوع اصلی ما، چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند ؟ لازم است این بخش از مقاله را حتما به دقت مطالعه نمایید، چرا که افراد زیادی در خصوص این موضوع از کارشناسان و متخصصین سوال می پرسند.

اگر میخواهید خودتان تزریق ژل و بوتاکس را یاد بگیرید و از این راه کسب درآمد داشته باشید، کلینیک تخصصی ندای سلامت برای تمام علاقه مندان به فراگیری تزریق ژل و بوتاکس اقدام به برگزاری دوره های جامع و تخصصی تزریق بوتاکس و ژل  نموده است. اگر علاقه مند به شرکت در این دوره تخصصی هستید، برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره می توانید به صفحه دوره تزریق ژل و بوتاکس در کلینیک زیبایی ندای سلامت مراجعه نمایید.

چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند؟

بوتاکس بعد از چند روز اثر میکنه؟ اثر بوتاکس بعد از چند روز شروع می‌شود؟ مراحل تزریق بوتاکس بسیار کوتاه می باشد و متناسب با ناحیه ای که بوتاکس تزریق می شود، متفاوت است. اما به صورت کلی می توان گفت فرآیند تزریق بوتاکس حدودا 10 تا 20 دقیقه زمان می برد.

چه مدت طول می کشد تا بوتاکس تاثیر خود را به طور کامل نشان دهد؟ لازم به ذکر است بازه زمانی مورد نیاز برای مشاهده تاثیرات بوتاکس در افراد گوناگون متفاوت می باشد اما عموما از روز سوم بعد از تزریق بوتاکس این اثرات نمایان و پس از 21 روز کامل خواهد شد. بیشتر افراد طی گذشت 2 الی 3 روز بعد از تزریق بوتاکس اثرات بوتاکس را مشاهده می کنند. البته این بازه زمانی امکان دارد برای برخی افراد تا 7 روز و برای برخی دیگر تا 14 روز طول بکشد.

 بوتاکس خط اخم بعد از چند روز اثر می کند

 همانطور که در بخش بالا در خصوص چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند مطالعه کردید، افراد در خصوص اینکه بوتاکس خط اخم بعد از چند روز اثر می کند سوال می پرسند، در ارتباط با این موضوع باید بدانید مدت زمان اثر گذاری بوتاکس خط اخم به طور معمول از روز 3 می باشد. بعد از گذشت سه روز می توانید شاهد اثرات این بوتاکس باشید تا روز 21 که این تاثیرات کامل خواهد شد. اما همانطور که ذکر شد این مدت زمان امکان دارد برای برخی افراد 7 روزه و برای برخی دیگر به مدت دو هفته باشد.

اثر بوتاکس کی مشخص میشه؟ میزان تاثیر بوتاکس خط اخم در هر فردی متناسب با شرایط و میزان مراقبت هایی که دارد، کاملا متفاوت می باشد.

توجه داشته باشید به صورت معمول اثرات بوتاکس بین 3 تا 9 ماه بر روی پوست باقی می ماند. البته باید هر 6 ماه یکبار برای تمدید آن اقدام نمایید.

توصیه می کنیم برای انجام تزریق بوتاکس حتما به کلینیک های تخصصی و مراکز معتبر مراجعه کنید.

لازم است بدانید یکی دیگر از خدمات تخصصی کلینیک زیبایی ندای سلامت بوتاکس بینی می باشد که شما می توانید برای دریافت اطلاعات کافی در خصوص این بوتاکس به صفحه بوتاکس بینی گوشتی در کلینیک ندای سلامت مراجعه نمایید.

میزان ماندگاری اثر بوتاکس

عده زیادی از افراد در خصوص میزان ماندگاری اثر بوتاکس در سایت ندای سلامت سوال پرسیده اند، لازم است بدانید میزان ماندگاری بوتاکس به ماده مورد استفاده مربوط می شود. عموما استاندارد ماندگاری بوتاکس 3 تا 5 ماه در فصل سرما می باشد و این مدت زمان در ماه های گرم  سال کوتاه تر می شود.

البته عمر بوتاکس در بعضی افراد امکان دارد بیشتر یا کمتر شود. افرادی که متابولیسم و یا سوخت ساز بدنشان کمتر می باشد، بوتاکسشان دارای دوام بیشتری می باشد. همچنین افرادی سوخت و ساز بدنشان بیشتر می باشد و عموما خیلی دیر چاق می شوند و افزایش وزن می گیرند و یا محیط کاری خیلی گرمی دارند، این مدت زمان ماندگاری کاهش پیدا می کند.

البته افرادی که ورزش های پر تحرک انجام می دهند، موجب می شود عمر و ماندگاری بوتاکس کم شود.

 زمان از بین رفتن اثر بوتاکس

در بخش بالا به بررسی سوال پر تکرار تزریق بوتاکس چند روز بعد اثر می کند پرداختیم. در خصوص مدت زمان ماندگاری بوتاکس باید بدانید به صورت موقت میان 4 الی 6 ماه می باشد.

البته این مدت زمان همانطور که گفته شد متناسب با ناحیه تزریق، داشتن و یا نداشتن تزریق قبلی، حجم مواد و مقدار چین و چروک ها در افراد گوناگون، متغیر می باشد. در نهایت هر میزان تعداد تزریق ها یا حجم مواد بیشتر باشد، ماندگاری اثر بوتاکس بیشتر می باشد. به صورت کلی در اندام های گوناگون میزان اثر گذاری به صورت زیر می باشد:

  1. بین دو ابرو مدت زمان ۱۲ الی ۱۶ هفته
  2. پیشانی مدت زمانی متوسط بین ۸ الی ۱۲ هفته
  3. لب و اطراف چشم‌ها به مدت ۸ هفته

نحوه افزایش ماندگاری اثر بوتاکس

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از چند روز بوتاکس اثر میکند؟ میزان تاثیر بوتاکس در افراد متفاوت می باشد برای برخی از روز سوم تا بیست و یکم تاثیرات کامل خود را می گذارد برای برخی دیگر از افراد از یک هفته الی دو هفته نتایج و تاثیرات بوتاکس را مشاهده خواهند کرد.

چگونه ماندگاری اثر بوتاکس را افزایش دهیم؟ ماندگاری بوتاکس تا میزان زیادی به بدن افراد بستگی دارد، به صورتی که بوتاکس عموما میان 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد اما نسبت به واکنش های بدن هر فرد، می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

لازم است بدانید اثر بوتاکس ماندگار نمی باشد و نیاز به تجدید آن دارد؛ اما می توانید با استفاده از راهکار هایی که در این بخش بررسی می کنیم، اثر ماندگاری بوتاکس را افزایش دهیم.

یکی از عواملی که موجب می شود اثر بوتاکس کاهش یابد، تنش های روانی و اضطراب می باشد. اگر بتوانید تنش های روزانه خود را کاهش دهید این موضوع بر روی ماندگاری بوتاکس شما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

  • انتخاب متخصصین حرفه ای و با تجربه : انتخاب یک متخصص ماهر در انجام این شیوه درمانی می تواند به حفظ و افزایش ماندگاری نتایج حاصل از بوتاکس کمک کند.
  • انتخاب برند با کیفیت و مناسب بوتاکس : استفاده از بوتاکس با کیفیت بالا و خرید آن از شرکت های معتبر؛ موجب افزایش ماندگاری اثر بوتاکس می شود.
  • استفاده از شیوه های تزریق مناسب : رعایت شیوه های تزریق مناسب بوتاکس موجب می شود نتایج بهتر و بلند تری حاصل شود.
  • ترکیب بوتاکس با سایر شیوه های درمانی : ترکیب بوتاکس با سایر شیوه درمانی مانند لیفتینگ صورت با فیلر می تواند به افزایش ماندگاری بوتاکس کمک بسزایی کند.
  • مراقبت های بعد از بوتاکس : بعد از انجام بوتاکس، رعایت مراقبت های آن توصیه می شود.
  • رعایت مواردی همانند: ورزش کردن، عدم مصرف سیگار و الکل و همچنین تغذیه مناسب از دیگر عواملی می باشد که تاثیر بوتاکس بر روی صورت را بیشتر می کند.

 عوامل موثر بر ماندگاری اثر بوتاکس

اگر نمیدانید تاثیر بوتاکس چند روز بعد از تزریق است؟ یا چه عواملی بر ماندگاری بوتاکس اثر می‌گذارند؟ باید در پاسخ بگوییم در روز 3 و تا 21 روز تاثیرات آن کامل می شود.لازم است بدانید علاوه بر تعداد دفعات تزریق، چندین عامل مهم وجود دارد که تاثیر زیادی بر افزایش ماندگاری بوتاکس دارند. این عوامل مهم به شرح زیر می باشند:

  1. تعداد واحد ها : هر چه پزشک متخصص میزان بیشتری بوتاکس تزریق کند، مدت زمان بیشتری نیز زمان می برد تا اثر کند. اما توجه داشته باشید پزشکان افزایش دوز داروها را به علت اثر طولانی تر توصیه نمی کنند.
  2. ناحیه تزریق : منطقه تزریق نیز می تواند بر طول مدت ماندگاری بوتاکس تاثیر گذار باشد. متخصصین می گویند ماندگاری بوتاکس بین ابرو ها و پیشانی بیشتر از دور چشم می باشد.
  3. سرعت سوخت و ساز : هر چه میزان متابولیسم سریع تر باشد پوست شما زود تر به حالت اولیه خود باز می گردد.
  4. جنسیت : یکی دیگر از این عوامل که مهم می باشد این است که عضلات صورت در آقایان بیشتر از بانوان می باشد. بنابراین با تزریق دوز یکسان بوتاکس نتایج آن برای آقایان ماندگاری کمتری دارد.
  • سن : در افراد بالغ تاثیر تزریق طولانی تر می باشد چرا که با گذشت سال ها توانایی بدن افراد جهت بازسازی کاهش می یابد.
  • خصوصیات ایمنی : در بعضی افراد، بدن مولکول های سم بوتولینوم را به عنوان عامل خارجی شناسایی می کنند و تلاش می کنند فورا آن را نابود کنند. در این صورت نتایج بوتاکس قطعا برای زمان طولانی دوام نخواهد داشت.
  • رفتار بیمار : از سوی دیگر تاثیر بوتاکس به نحوه مراقبت و رفتار فرد بعد از تزریق بستگی دارد. اگر افراد از توصیه های متخصصین خود پیروی نکنند و آنها را رعایت نکنند، نباید انتظار ماندگاری طولانی مدت بوتاکس را داشته باشند.

چرا تاثیر بوتاکس زمان می‌برد

همانطور که در بخش های بالا به طور مفصل در ارتباط با اینکه چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر میکند صحبت کرده ایم حالا مسئله ای که وجود دارد، این است که چرا تاثیر بوتاکس زمان می‌برد؟ همانطور که می دانید تاثیر بوتاکس زمان می برد، چرا که برای جلوگیری از انتقال دهنده های عصبی در عصب باید به سطح سلولی عضله برسد و در نهایت موجب فلج شدن عضلات شود.

همانطور که می دانید حداکثر نتایج را می توان در کمتر از یک هفته بعد از درمان مشاهده نمود. این می تواند در افراد گوناگون کاملا متفاوت باشد و به میزان شدت عوامل زیر بستگی دارد:

  1. کلینیک تخصصی تحت درمان
  2. ضخامت عضله
  3. توده عضلانی شما
  4. سن شما
  5. جنسیت شما
  6. حجم تزریق
  7. خاصیت ارتجاعی پوست

مطابق مطالعات بررسی شده در سال 2016 توسط منبعی موثق به صورت معمول می توانید 10 تا 14 روز بعد از عمل اثرات کامل بوتاکس را مشاهده و احساس کنید.

علاوه بر نواحی تحت درمان و دفعات تزریق، جدول زمانی اثر بوتاکس نیز تحت تاثیر دوز بوتاکس می باشد و به نظر می رسد هر چقدر میزان دوز مصرفی در یک ناحیه درمانی زیاد تر باشد، تاثیرات آن بر عضلات بیشتر می باشد.

بنابراین دوز سبک تری که طبیعی به نظر می رسد، امکان دارد تنها 6 تا 8 هفته طول بکشد، در صورتیکه دوزهای بیشتر امکان دارد بیشتر از 6 ماه طول بکشند. اما ظاهر عضلات همانند خطوط اخم را فلج می کند.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بعد از تزریق بوتاکس چه کنیم؟ توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس نتایج دلخواه را دریافت نمی کنید. در واقع مزایا و تاثیرات بوتاکس در طی چندین روز طی می شود و بعد از 2 تا 3 هفته می توانید اثرات کامل آن را مشاهده نمایید. اما این تاثیرات دائمی نیست و بعد از 3 الی 4 ماه به تدریج از بین خواهند رفت. برخی از توصیه های که در ادامه به آنها اشاره می کنیم می تواند میزان اثر بخشی این ماده را افزایش و عوارض جانبی آنها را کاهش دهد.

  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق ورزش نکنید.
  • فعالیت‌ های عادی خود را از سر بگیرید.
  • آرایش نکنید.

ایا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود

بوتاکس می تواند ظاهر خطوط یا چین و چروک های متحرک ایجاد شده بر اثر حرکت مکرر عضلات را بهبود بخشد. با هر بار منقبض شدن عضلات، پوست شما به هم گره می خورد و بین عضلات، خطوطی ایجاد می شوند. بعد از سالها تکرار این عمل، کم کم خطوط دائمی تشکیل می شوند. رایج ترین نقاطی که خطوط متحرک در آنجا تشکیل می شوند، اطراف چشم ها (خطوط پنجه کلاغی)، بین ابروها و روی پیشانی می باشد.

زمانی که می خواهید بوتاکس انجام دهید، صورت شما با یک سوزن ظریف مقدار کمی  بوتاکس دریافت می کند. بوتاکس باعث می شود که عضلات موقتا در برابر تحریکات مختلف کمتر منقبض شوند و در نتیجه خطوط و چین چروکهای صورت کمتر شود. به عبارت دیگر، بوتاکس عضلات شما را شُل می کند، بنابراین دیگر منقبض نمی شوند و پوست شما صاف تر می شود. بعد از تمام شدن درمان، پوست شما صاف و بدون چروک می شود.

عضلات صورت درمان نشده به طور طبیعی منقبض می شوند و اجازه می دهند مانند قبل از بوتاکس حالات چهره خود را ایجاد کنید. صورت شما باید صاف تر و جوانتر به نظر برسد، زیرا در واقع بوتاکس از منقبض شدن عضلات جلوگیری می کند و غیر ممکن است که چروک های متحرک یا چروک های ایجاد شده بر اثر پیری یا آفتاب سوختگی بیشتر شوند.

در عوض، بوتاکس از حرکت منظم عضلات جلوگیری می کند و از بدتر شدن و عمیق تر شدن چروک های متحرک جلوگیری می کند. اگر به دنبال خلاص شدن از چروک های متحرکی هستید که ظاهر شما را پیرتر از چیزی که هستید نشان می دهند، بوتاکس یکی از مؤثرترین روش ها می باشد.

  • صاف بنشینید.
  • الکل ننوشید.
  • صورت خود را لمس نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پرهیز کنید.
  • به توصیه های پزشک در خصوص مراقبت‌های بعد از بوتاکس صورت توجه کنید.

چقدر طول می کشد تا بوتاکس پیشانی و دور چشم عمل کند؟

بوتاکس پیشانی و دور چشم چند روز بعد اثر می کند؟ لازم است در این خصوص بدانید تاثیر بوتاکس برای از بین بردن خطوط دور چشم 3 الی 4 روز بعد از تزریق شروع می شود و حداکثر تا 2 هفته زمان می برد تا نتیجه نهایی مشخص شود. برای پیشانی نیز همینطور می باشد و از روز سوم تغییرات و اثرات بوتاکس در فرد نمایان می شود.

اثر بوتاکس کی از بین می‌رود؟ همانطور که در بخش بالا ذکر شد با در نظر گرفتن تمام شرایط ذکر شده می توان گفت اثرات بوتاکس بیشتر از بازه زمانی 6 ماه دوام ندارد و بعد از سپری شدن این مدت زمان این مدت پوست به حالت قبل از تزریق باز خواهد گشت.

در صورتی که میخواهید بهترین بوتاکس را برای نواحی مختلف صورت و بدن خود توسط بهترین متخصصین تهران تزریق کنید در کلینیک زیبایی ندای سلامت از بهترین برند های بوتاکس با قیمت مناسب برای تزریق استفاده میشود. شما میتوانیید با مراجعه به سایت ندای سلامت به نشانی www.nedayesalamat.com و یا از طریق تماس با همکاران ما با شماره های 02188503986 – 09128881646 اطلاعات لازم را کسب کنید و مشاوره رایگان نیز دریافت نمایید.

منبع: چند روز بعد از تزریق بوتاکس اثر می کند

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست میشود

افرادی که متقاضی تزریق بوتاکس هستند در ابتدا از تغییرات چهره خود رضایت دارند اما به مرور زمان دچار نگرانی درباره افتادگی پوست پس از بوتاکس می شوند که آیا تکرار تزریق بوتاکس می تواند باعث افتادگی پوست شود یا خیر. در این مطلب از سایت دکتر ربابه غیبی می خواهیم به توضیحات بیشتری درباره افتادگی پوست پس از تزریق بوتاکس و تاثیرات آن بر پوست بپردازیم با ما همراه باشید.

با توجه به اینکه مطالعات انجام شده در مورد اثرات بلند مدت تزریق بوتاکس در نمونه‌های کوچکی با شرایط کنترل شده صورت پذیرفته است، نتایج حاصل از آنها دچار تناقضات فراوان می‌باشد به نظر می‌رسد نمی‌توان به این سوال با اطمینان پاسخ داد. جهت دستیابی به نتایج دقیق انجام مطالعات بیشتر با نمونه‌های بزرگتر ضروری می‌باشد اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اثرات تزریق بوتاکس به صورت موقت باقی می‌ماند تزریق آن خطر و یا عارضه‌ی بلند مدتی در ناحیه‌ی تزریق به جا نمی‌گذارد و تنها منجر به رفع چین و چروک‌ها و خطوط عمیق پوستی در منطقه‌ی تزریق شده می‌باشد و هرگونه افتادگی پوستی مانند افتادگی پلک پس از تزریق یک عارضه‌ی موقتی و کوتاه مدت بوده و به سرعت ظرف چند روز برطرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا