خودرو

ریپ زدن خودرو هنگام حرکت

معمولاً شما با مشکل ریپ زدن خودرو هنگام حرکت مواجع شده اید ؛ برخی از این افراد موضوع را با لرزش خودرو اشتباه می گیرند و فکر میکنند که لرزش خودرو همان ریپ زدن است، اکثر موقع استارت زدن و حرکت خودرو ریپ زدن اتفاق می افتد.

بیشترین علت ریپ زدن خودرو هنگام حرکت

دلیل ریپ زدن خودرو هنگام حرکت

یکی از رایج ترین علت ریپ زدن هنگام حرکت این است که باک خودروی شما خالی باشد ماشین دچار این مسئله میشود،که پیشنهاد می شود معمولاً باک بنزین خودتان را کاملاً پر نگه دارد و هیچ وقت نذارید که ته بکشد.

آسیب دیدن مبدل کاتالیزوری

دلیل ریپ زدن خودرو هنگام حرکت

اگر در ماشین خود روی تخم مرغ گندیده احساس کردید می تواند باعث این نوع آسیب دیدن هم باشد که عواقب ریپ زدن و کم بد کار کردن موتور خودرو است، البته در این مواقع معمولاً چراغ چک خودرو هم روشن می‌شود که می‌توانید از همانجا هم مطلع شوید. اگر مبدل آسیب ببیند نمی‌تواند به راحتی هیدروکربن رو موجود در اگزوز را از بین ببرد،بنابراین گوگرد های بیشتری بر روی موتور می مانند و شما احساس بوی گندیده تخم مرغ می کنید.

اشکال در سیستم سوخت

این سیستم وظیفه این را دارد تا ذخیره سوخت خودرو شما را تامین کند و سوخت با هوا ترکیب می شود و به ذره های ریز اتمی در می آید و در نهایت تبخیر می شود و بعد از این ترکیب در سیلندر موتور فشرده شده و به انرژی حرکتی در می آید.

نشتی در چند راه اگزوز

دلیل ریپ زدن خودرو هنگام حرکت

اگر چند راه اگزوز که گاز ها ایجاد میکند نشی داشته باشد ممکن است این عمل باعث ریپ زدن خودرو شما هم شود و در این حالت معمولاً چراغ چک روشن میشود و میتوانید از این نشتی اطلاع پیدا کنید به عملکرد اگزودوس مست همیشگی نخواهد بود و عملکرد آن تقریباً کاهش می یابد اگر این اتفاق رخ داد هر چه سریعتر به نزدیک ترین تعمیرگاه های اگزوز بروید تا این مشکل را برطرف کنید.

شمع ها

دلیل ریپ زدن خودرو هنگام حرکت

شمع ها نقش مهمی در کارکرد خودرو شما دارد و کار شمع ها این است که اشتغال سوخت را به راحتی انجام دهند و با کثیف شدن آن و خرابی نمی تواند این کار را به صورت درستی انجام دهد بنابراین؛ این عمل می‌تواند باعث ریپ زدن خودرو شما هنگام حرکت شود. اگر به سر شمع های خود نگاه کنید زغال هایی را می بینید که باید دقت داشته باشید که اگر ذغال ها تمام شود میشه گفت که فرسوده شده است ولی اگر به اندازه کافی زغال روی شمع باشد می توان از آن استفاده کرد و با تمیز کردن آن میتوان ماشین را به راحتی به کار انداخت.

نشتی در سیستم خلأ

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد شیلنگ خلأ است که به مرور زمان فرسوده در کارهای خود را از دست میدهد ، باعث خراب شدن می شود و در نهایت باعث ریپ زدن و بد کار کردن موتور خودرو شما هم میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا