خودرو
موضوعات داغ

علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت

علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت را می توان اینگونه تعریفکرد که : ماشین در حال حرکت به وسیله لاستیک های خود صداهایی را می تواند ایجاد کند که معمولاً صداهای عجیبی نیست و می توان ساده از آن ها گذشت ؛اما در بعضی از موارد هم صدای غیر عادی به گوش می رسد که شبیه صدای لاستیک خودرو نیست و آنگاه شما باید دست به کار بشوید البته ناگفته نماند که اگر لاستیک های خودروی شما پرسیده و یا کمباد باشد احتمال اینکه صدای عجیبی بدهد و شما را سردرگم کند بیشتر است.

علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت

چرا ما در خودرو صداها را می شنویم ؟

ممکن است شما هنگام حرکت با خودرو خود صدای عجیبی از ناحیه جلو بشنوید و به خودتان بگویید که علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت چیست این موضوع را می توان به چند مسئله رفتار که در دو حالت می تواند باشد. گاهی اوقات صدای عادی است که عملاً نباید خطر را احساس کنید و اما در حالتی دیگر ممکن است صدای از لاستیک جلو خودرو می شنوید که بسیار خطرساز باشد، در این صورت شما باید به نزدیک ترین تعمیرگاه در خصوص خودروی خود بروید و قضیه رو ایشالله ماشالله نکنید.🤔

خراب بودن لنت ترمز خودرو

یکی دیگر از دلایل صداهای عجیب در خودروی شما میتواند خراب بودن لنت ترمز خودرو باشد که اگر آن خراب و یا تمام شده باشد. معمولاً صداهایی: خر خر جیر جیر و یا صدای سوت را می دهد اگر در خودروتان همچین صدایی را شنیدیم مستقیم به نزدیکترین جلوبندی محل تا مراجعه کنید چون این مسئله بسیار مهم است زیرا لنت ترمز نباشد،کنترل کردن ماشین تقریباً غیر ممکن میشود. حالا یک نکته بسیار جالب و مهم برای تشخیص اصلی با کیفیت بودن لنت ترمز خودرو این است که شما دو تا لنت را در کف دستتان بگیرید و به هم بسابید به مدت ۳۰ ثانیه یا یک دقیقه بعد از سابیدن ۲ لنت آن را بو کنید،اگر بوی ماهی داد بدانید آن لنت اصلی و با کیفیت بالایی ساخته شده است و به شما توصیه میشه که همیشه از این نوع لنت ها استفاده کنید.

علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت

خراب شدن کله گی سر پلوس

اگر صدای تق تق را از خودرو خودتان شنیدی طوری که احساس کردید این صدا از لاستیک نیست،و تقریباً از بدنه خودرو هست آنگاه احتمال خرابی کله گی سر پلوس خودرو شما بسیار بالا است . این حالت در سرپیچی ها و دور زدن ها با ماشین اتفاق می افتد وقتی که شما فرمان را تا ته می چرخانید.

بالانس نبودن چرخ

یکی دیگر از احتمالات که می‌توان به آن اشاره کرد این است که چرخ خودرو شما گلناز نباشد تا زمانی که لاستیک پله داشته باشد؛ شما شاهد صداهای عجیبی خواهید شد که باز هم پیشنهاد میکنیم،به جلوبندی سازی برای بالانس کردن چرخ های تان نشان دهید. حالا علت پله شدن لاستیک خودرو را می‌توان به پوسیدگی و فرسودگی لوازم جلوبندی به آن اشاره کرد. و صد البته بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هر سه ماه یک بار یا ماهی یک بار البته بستگی به خودتان دارد،خودرو خود را به جلوبندی سازی نشان دهید برای میزان کردن فرمان که بسیار موثر است.

خرابی هرزگرد

علت دیگر صدا دادن خودرو از ناحیه جلو می تواند از آسیب دیدن دنده های هرزگرد باشد که این نوع صدا اکثراً سرپیچ آبگوشت می رسد که صدای عجیبی مانند جیر جیر یا جیغ است، حالا اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که صدای جیر جیر اهمیت نمی دهید؛ باید منتظر اتفاق‌های ناگواری برای خود باشید که این نوع آسیب دیدگی بسیار هم مهم است.

تغییرات آب و هوایی

بله تعجب آور هست ولی یکی از دلایل مهم صدا دادن چرخ ها می توانند همین آب و هوا باشد می پرسیم چطور؟ شما فرض کنید در وسط تابستان و اوج گرما اسید و شما وقتی ماشین را به حرکت در می آورید، از شدت گرما لاستیک به کف زمین می چسبد و حالت چسبندگی به وجود می آید و صدایی را به راننده منتقل میکند که گفتیم به این تغییرات هم اشاره کنیم شاید مشکلتان حل شد. این بود از مقاله علت صدا دادن چرخ جلو هنگام حرکت که امیدوارم لذت برده باشید.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت سایبان پارگینگ با ما همراه باشید.

ایسنتاگرام

برای ادامه …….بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا