آموزش کامپیوتر

شگردهای کلاه برداری جالب و جدید به چه صورت است؟

شگردهای کلاه برداری جالب و جدید در گذشته، تنها نگران دزدی از منازل به عنوان کلاه برداری آن زمان بودیم اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت، روش های کلاه برداری نیز به روز شد و شگردهای جدیدی به عنوان کلاه برداری در دنیای مدرن مطرح شده است. پس توصیه می کنیم برای خرید و فروش و کسب و کار به خصوص در دنیای مجازی نهایت دقت را داشته باشید و تمامی مشخصات و شرایط معامله و اطرافیان خود را شناسایی کنید. در اینجا به بررسی چند شگرد جالب و جدید کلاه برداری می پردازیم.

گرفتن تصاویر مدارک شناسایی و برداشت از حساب بانکی

برخی افراد به بهانه واگذاری دستگاه کارت خوان، مدارک شناسایی افراد کسبه را گرفته و با مدارک اقدام به ایجاد حساب جدید به نام آن فرد می کنند. سپس تمامی حساب های فرد را برداشت و به حساب مدنظر منتقل می کنند. این شگرد کلاه برداری در اوایل واگذاری دستگاه های کارت خوان بسیار رونق داشت که با کلاهبرداری های میلیونی که انجام شد، اکنون افراد دقت بالایی در این مورد داشته و کارت خوان را از نمایندگی های معتبر تهیه می کنند.

جعل رسید بانکی

در این شگرد فرد به مغازه مورد نظر رفته و با خرید کمی که انجام می دهد، رسید پرداخت بانکی را گرفته و آن را جعل می کند. سپس با رسید جعلی دوباره برای خرید به مرکز مربوطه رفته و به مقدار همان رسید خرید می کند و رسید جعلی را به عنوان پرداختی تحویل فروشنده می دهد. به همین علت بسیاری از فروشندگان دستگاه کارت خوان را کنار خود قرار داده و کارت را از مشتری گرفته و تنها وارد کردن رمز را به مشتری می سپارند. کلاهبرداری با فروش گوشی و وسایل الکترونیکی در سایت های خرید و فروش اینترنتی، برخی از افراد اقدام به این شگرد کلاه برداری می کنند. فرد آگهی فروش مربوط به گوشی یا هر وسیله الکترونیکی خود را در سایت مربوطه بارگذاری می کند. مرحله بعد شیاد به عنوان خریدار تمامی مشخصات و عکسای محصول و مشخصات بانکی برای پرداخت وجه را از فرد گرفته و در سایت دیگر اقدام به فروش همان محصول می کند. سپس خریدار دوم وجه را به حساب فرد فروشنده واریز می کند و در این میان محصول به فرد شیاد ارسال می گردد. این شگرد جالب بیشتر برای خرید های اینترنتی صورت گرفته از همین رو تمامی سایت های اینترنتی خرید و فروش در آگهی های خود عنوان می کنند که هیچ گونه مسئولیتی در قبال خریدار و فروشنده و هم چنین پرداخت آن ندارند.

شگردی جالب برای صرافی ها

برخی از افراد حتی به صنف صراف ها هم رحم نکرده اند و شگردهای جالبی برای کلاه برداری از آنان استفاده کرده اند. در این شگرد فرد برای تهیه ارز چند بار به یک صرافی آشنا می رود و پس از اطمینان فروشنده، بار دیگر برای تهیه ارز به صرافی رفته و ارزها را تحویل گرفته و بعد به بهانه فراموش کردن کارت اعتباری خود، ارزهایی که بجای آن از کاغذ معمولی دربسته های آن استفاده شده و تنها چند ارز در اول و آخر بسته قرار گرفته به فروشنده تحویل می دهند و از صرافی خارج می شوند. این شگرد کلاه برداری در چندی پیش بسیار رایج بود که با دقت صرافان این مورد نیز کاهش پیدا کرد. کلاه برداری صنف طلا فروشان برخی از مردم بعد از مدتی طلاهای خود را برای تعمیرات و یا آبکاری جدید به طلا فروشی می برند. در این میان طلا فروشان کلاه برداری هستند که با توجه به مشتری و حالت وی، جواهرات سنگین آنان را به بهانه تعمیرات، مدتی پیش خود نگه داشته و جواهری تقلبی شبیه به همان اصل ساخته و به جای اصل در موقع تحویل به فرد می دهند. فرد نیز با توجه به اینکه طلا فروشی بزرگ و معتبری رفته بدون بررسی دقیق آن را تحویل گرفته و تا فرد خبره ای آن را نبیند، هیچ گاه اصل ماجرا را پی نمی برد. دریافت بیعانه بیشترین شگردهای کلاه برداری مربوط به خرید های اینترنتی و فضای مجازی است. برخی از افراد بدون دیدن و تست کردن محصولی آن را خریداری و بیعانه ای بابت آن پرداخت می کنند و فرد شیاد نه تنها محصول را ارسال نکرده بلکه بیعانه را نیز به طور کامل برداشت کرده است. عکس های دروغین حتما تا به حال پیش آمده است که محصولی را با قیمت بالا به لحاظ اصل و با کیفیت بودن محصول سفارش می دهید و وقتی به دست تان رسید محصول نه تنها فیک بوده بلکه هیچ کیفیت هم نداشته و شیادان از طریق عکس جعلی، محصول بی کیفیت خود را با قیمت جنس عالی به شما فروخته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا