آموزش کامپیوترگل و گیاهمعرفی مشاغل

سبد گل گرد برای خواستگاری

سبد گل گرد برای خواستگاری، همیشه انتخاب خوبی برای مناسبت‌های مختلف به شمار می‌رود. از قدیم گل‌های زیبا با رنگ‌های شاد در مراسم خواستگاری مرسوم بود‌ه‌اند و امروزه به خاطر تنوع باکس‌ها، سبد‌ها، شیوه تزئین و گل‌های گوناگونی که به بازار آمده‌اند، شامل تنوع قابل توجهی هستند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا انواع سبد گل برای خواستگاری را معرفی کنیم و درباره عواملی که باعث نوسان محدوده قیمت می‌شود، اطلاعات مفیدی ارائه دهیم تا بتوانید دسته گل خواستگاری خود را بهتر و بدون هزینه اضافی تهیه کنید. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پیش از آنکه به سراغ معرفی انواع سبد گل خواستگاری برویم، پیشنهاد می کنیم اگر قصد مشاهده یا خرید سبد گل مجلسی و زیبا دارید به footofan.com مراجعه کنید. در این مطلب فرصت های ویژه برای سفارش آنلاین انواع گل های تزئینی و خاص معرفی شده است.

انواع سبد گل خواستگاری

انواع سبد گل خواستگاری

سبدهای گل خواستگاری از لحاظ شکل، جنس، سایز و سایر موارد دسته‌بندی می‌شوند تا هر کسی با توجه به سلایق خود، بتواند سبد گل مورد نظر را انتخاب کند:

سبد گل از لحاظ شکل

سبد گل در شکل‌های گرد، مستطیلی، مربعی و بیضی وجود دارد که نوع گرد آن برای تزئین گل‌های زیبا، کاربردی‌تر خواهد بود.

در عکس‌های ژورنالی تزئین سبد گل خواستگاری، بیشتر از سبدهای گرد و پرحجم استفاده شده است. پس اگر دنبال یک انتخاب ایده‌آل هستید، سبدهای گرد می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

سبد گل از لحاظ جنس
سبد گل از لحاظ جنس

سبد گل از لحاظ جنس

تا چند سال گذشته، سبد گل گرد برای خواستگاری فقط در نوع حصیری تولید می‌شد. اما امروزه تنوع جنس سبد‌های گل بالا رفته است و شما می‌توانید در انواع و اقسام چرمی، چوبی، مقوایی و جنس‌های دیگر آن را انتخاب کنید.

سبد گل از لحاظ سایز

سبد‌های گل از لحاظ سایز هیچ محدودیتی ندارند و شما باید متناسب با بودجه و مناسبت، سایز مناسب را انتخاب کنید.

به منظور سفارش سبد گل گرد برای خواستگاری، سعی کنید خساست را کنار بگذارید. زیرا جلسه خواستگاری یکی از مهم‌ترین جلسات آشنایی محسوب می‌شود و نباید میزان اهمیت آن را نادیده گرفت.

نکات مهم در خرید سبد گل خواستگاری
نکات مهم در خرید سبد گل خواستگاری

نکات مهم در خرید سبد گل خواستگاری

برای این‌که بتوانید خاطره خواستگاری را در ذهن همه ماندگار کنید، در انتخاب سبد گل وسواس زیادی به خرج دهید. رعایت نکات زیر کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • تنوع گل را بالا ببرید. بسته به سایز سبد گل گرد برای خواستگاری، بهتر است حداقل 3 مدل گل متفاوت و زیبا برای تزئین به کار بگیرید. البته اگر دوستدار سادگی و سبدهای گل مینیمال هستید، ترکیب دو گل در کنار تزئینات دیگر می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • به نوع گل‌ها توجه داشته باشید. انتخاب گل‌هایی مانند گلایول که معمولا در مراسم ختم استفاده می‌شوند، انتخاب هوشمندانه‌ای نخواهد بود. پس بهتر است گل‌هایی را با نماد احترام، عشق و مهربانی در تزئین سبد گل استفاده کنید.
  • رنگ گل‌ها را در نظر بگیرید. چرا که بهترین رنگ گل برای سبد مناسب مراسم خواستگاری، رنگ‌های سفید و روشن ملیحی مانند صورتی و رنگ‌های مشابه خواهد بود. پس سعی کنید سبد گل را با گل‌های یک رنگ تزئین نکنید.
  • به تازه بودن گل‌ها دقت کنید. گل‌های پلاسیده یا پژمرده، انتخاب خوبی برای تزئین سبد گل مراسم خواستگاری نیستند. همچنین گل‌هایی مانند لاله، شیپوری و نرگس که زود طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهند و ماندگاری زیادی ندارند، برای سبد خواستگاری مناسب نخواهند بود.
  • نوع گل را متناسب با فصل انتخاب کنید. بعضی از گل‌ها در فصول مختلف سال به بازار می‌آیند. ترکیب گل‌های فصل با تزئینات دیگر می‌تواند سبد گل خواستگاری را زیباتر کند. به‌عنوان مثال گل لاله و نرگس در بهار، انواع گل رز در تابستان، گل زنبق در پاییز و گل نیلوفر در زمستان قابل خریداری هستند.
  • شیک بودن را فدای قیمت نکنید. بسیاری از گل‌هایی که زیبایی را به سبد مخصوص مراسم خواستگاری می‌آورند، گران قیمت اما شیک هستند که بعضی از آن‌ها عبارت هستند از زنبق، لیلیوم، مرغ آتشین، ارکیده و آلسترومریا. پس از آن‌ها غافل نشوید.
  • علاقه عروس را در نظر بگیرید. در صورتی که از علاقه‌مندی‌های عروس به گل‌های خاص مطلع هستید، از آن‌ها در تزئین سبد گل گرد برای خواستگاری الهام بگیرید. بدون تردید چنین توجهی می‌تواند نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد.
  • به میزان صمیمیت خانواده‌ها توجه کنید. اگر اولین جلسات مراسم خواستگاری را پشت سر می‌گذارید، دسته گل را جایگزین سبد نکنید. چون دسته گل بیشتر مناسب جلساتی است که میزان صمیمیت خانواده‌ها افزایش پیدا کرده باشد.

چرا سبد گل گرد برای خواستگاری انتخاب بهتری محسوب می‌شود؟

معمولا توصیه می‌شود برای خواستگاری، میان دسته گل و سبد گل، گزینه دوم را انتخاب کنید. از دلایل این موضوع می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • سبد گل ابهت بیشتری نسبت به دسته گل دارد و رسمی‌تر است.
  • گل‌ها در سبد به خاطر اسپری‌های براق‌کننده‌ای که به آن‌ها زده می‌شود، ماندگاری بیشتری در مقایسه با دسته گل دارند.
  • چیدمان و گل‌آرایی در سبد گل، تنوع بیشتری نسبت به دسته گل دارد.
ترکیب بهترین گل‌ها در سبد مراسم خواستگاری
ترکیب بهترین گل‌ها در سبد مراسم خواستگاری

ترکیب بهترین گل‌ها در سبد مراسم خواستگاری

اگر هیچ ایده خاصی برای ترکیب گل‌های سبد مناسب برای مراسم خواستگاری ندارید، نگران نباشید. در زیر سعی کرده‌ایم بهترین ترکیبات را که باعث خلق زیبایی خیره‌کننده‌ای می‌شوند، معرفی کنیم:

شیپوری و رز

این دو گل هر کدام زیبایی منحصر به‌فرد خود را دارند و زمانی که در کنار هم قرار بگیرند، ترکیب بی‌نظیری را به وجود می‌آورند. بهترین ترکیب رنگ‌ها از این دو گل در سبد گرد خواستگاری عبارت است از:

  • شیپوری سفید و رز صورتی
  • شیپوری قرمز و رز زرد
  • شیپوری سفید با رز آبی

لیلیوم و داوودی

زیبایی گل لیلیوم هر کسی را به وجد خواهد آورد. زمانی که لیلیوم با رنگ صورتی سیر و داوودی سفید ترکیب شود، سبد گل زیبایی را خلق خواهد کرد.

البته اگر دوستدار سبد‌های پرگل و سرشار از رنگ هستید، انتخاب گل‌هایی از قبیل رز نارنجی و مرغ آتشین در کنار لیلیوم و داوودی می‌تواند نظر شما را جلب کند.

رز و زنبق
رز و زنبق

رز و زنبق

اغلب در سبد گل گرد برای خواستگاری، رز پایه ثابت محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید نظر مثبت عروس و خانواده او را جلب کنید، سبد گلی که با گل‌های رز سفید و زنبق بنفش پر شده است، انتخاب خوبی خواهد بود. البته فراموش نکنید در سبد گل رز سفید و زنبق بنفش، تزئیناتی مانند گل‌های توپی و برگ سبز را به کار بگیرید.

میخک و داوودی

کسانی که به سبدهای پرگل، شلوغ و با گل‌های ریز علاقه بسیار زیادی دارند، بهتر است در گل‌آرایی استفاده از میخک و داوودی در رنگ‌های گوناگون را فراموش نکنند.

به صورت میانگین در جهان هر شخص در سال ۲۰۰ شاخه گل خریداری میکند این در حالی ست که این آمار در ایران به کمتر از ۱۹ شاخه می رسد. عدم توانایی مالی بیشتر ایرانی ها و قیمت بالای گل دلیل اصلی کاهش خرید گل ذر ایران است. هر چقدر خرید کمتر باشد وسواس در خرید گل بیشتر خواهد شد. افراد بیشتر به دنبال یک محصول خاص خواهند بود تا خرید خود را به بهترین شکل انجام دهند. سبد گل جزو محصولاتی ست که در کشور ما طرفداران بیشتری دارد. اگر به تعداد سبد گلهای آماده گلفروشی ها نگاهی بیاندازید و یا در مراسم های مختلف به سبد گل های های هدیه دقت کنید متوجه خواهید شد که سبد گل از چه میزان محبوبیت برخوردار است.

قصد سورپرایز کردن عزیزانتان را دارید؟ سبد گل های منحصر به فرد ما آماده و مشتاق این کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا