آشپزی

خامه قنادی رو چه جوری فرم بدیم

خامه قنادی یکی از انواع خامه هایی می باشد که با و بدون همزن قابل تهیه بوده و بسیار لذیذ می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش خامه قنادی بدون همزن برقی به صورت صفر تا صد آشنا شوید.

پیشنهاد میکنیم برای خرید انواع لوازم قنادی ارزان در تهران و استعلام قیمت و موجودی میز کار قنادی با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه آریا استورز تماس حاصل فرمایید 02166433168 و 09010612151.

خامه قنادی چیست

خامه قنادی به خامه‌های شیرین با چربی بالای ۳۰ درصد گفته می‌شود که در مغازه‌های لوازم قنادی و هایپرمارکت‌ها موجود است. خامه‌های قنادی معمولا در بسته‌های ۱ تا ۵ کیلویی موجود هستند. خامه قنادی شیرین است و نیازی به اضافه کردن شکر ندارد. روش نگهداری خامه قنادی به این صورت است که باید حتما در فریزر نگهداری شود. معمولا ۶ ماه تاریخ انقضا دارد و موقع استفاده باید از فریزر خارج کنید و در یخچال بگذارید تا یخ آن کم کم آب شود.

چربی موجود در آن باعث ایجاد حفره‌های کوچکی می‌شوند که موجب دو برابر شدن حجم خامه می‌شود. نتیجه این فرایند ایجاد یک محصول لبنی بسیار غنی و کف‌دار است که می‌توان از آن به روش‌های مختلفی استفاده کرد، از فراستینگ کیک گرفته تا رویه هات چاکلت و وافل. اگر قصد خرید خامه قنادی را دارید و می‌خواهید با کاربردهای مختلف آن آشنا شوید، جای درستی را برای مطالعه انتخاب کردید.

خامه قنادی به انگلیسی

خامه قنادی به انگلیسی میشه Cream

موارد استفاده از خامه قنادی

خامه قنادی همانطور که از نامش پیداست بیشتر در قنادی ها استفاده می شود. قنادها عموما از خامه قنادی برای کیک ها و شیرینی ها و بسیاری از دسر ها استفاده می کنند. خامه قنادی بسیار پر کاربرد است. با این ماده غذایی می توان انواع کیک ها را بصورت های بسیار سفارشی تزیین نمود. خامه ها می توانند با رنگ های طبیعی در رنگ های مختلفی ظاهر شوند. با کمی پودر می توان رنگ های بینظیری را از آن ایجاد نمود.

خامه قنادی در نون خامه ای هم کاربرد دارد. این نون خامه ای را می توان با خامه قنادی نیز تهیه نمود. همه این مطالبی که ذکر کرده ایم همگی بخشی از موارد مورد استفاده برای خامه قنادی است. شما می توانید موارد دیگر را با ما بیاموزید. از آنجایی که مرکز آموزش آنلاین آریا تهران در نظر دارد دنیایی از آموزش های شیرینی پزی و کیک پزی را برای شما عزیزان تدارک ببیند.

تا اینجای کار هم مطالب بسیاری را برای شما عزیزان تهیه کرده است که شما می توانید آنها را در بخش های شیرینی پزی و کیک پزی که در پایین همین پست قرار دارد مطالعه نمایید. ساده ترین و کاربردی ترین روش های قنادی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. پس ما را دنبال کنید که لایق بهترین ها هستید.

پیشنهاد ویژه : طرز تهیه کیک شکلاتی

خواص خامه قنادی فرم گرفته

خامه قنادی دارای فواید بسیاری است که در این بخش به تعدادی از آنان اشاره می کنیم.

خواص خامه برای سلامت مغز

فسفر برای سلامت مغز بسیار مفید می باشد چرا که مسئول تمام عملکردهای ضروری مغز می باشد. فسفر به مقادیر کافی باعث بهبود عملکرد، توسعه و رشد شناختی می شود. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که فقر فسفر احتمال اختلالات شناختی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.

خواص خامه برای درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه شامل رسوبات متبلور شده‌ی کلسیم و مواد معدنی در مجاری ادراری می باشد، تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد مصرف زیاد کلسیم باعث افزایش ابتلا به سنگ کلیه می شود. کلسیم موجود در رژیم غذایی عامل سنگ کلیه نیستبلکه وجود بیش از حد مواد معدنی در آب می باشد که باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود. مصرف زیاد سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم و مصرف کم مایعات منجر به ایجاد سنگ کلیه می‌شود.

خواص ضد افسردگی خامه

خامه سرشار از کلسیم بوده که وجود کلسیم به مقدار کافی از احتمال بروز نوسانات خلقی، سرگیجه و فشار خون جلوگیری می کند. مقدار کم مواد معدنی ترشح هورمون‌هایی که عامل کج خلقی و همچنین افسردگی هستند را افزایش می‌دهد.

خامه برای کاهش استرس

اسید پانتوتنیک باعث کاهش استرس و مشکلات ذهنی مانند افسردگی شده و سلامت ذهن را به دنبال دارد. این اسید باعث تنظیم هورمون‌هایی که علت برخی از ناراحتی‌های ذهنی هستند مفید می باشد.

خامه برای کمک به تسریع رشد

ویتامین ب ۲ برای رشد و توسعه بافت‌های چشم، بافت‌های هم‌بند، سیستم ایمنی سیستم عصبی و اندام‌های تولید مثل حیاتی می باشد. علاوه بر موارد گفته‌ شده ویتامین ب ۲ برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مفید می باشد. درباره برخی از خواص خامه قنادی فرم گرفته صحبت کردیم. بایستی در نظر داشته باشید که برای مصارف اینچنینی اگر مشکلاتی داشتید حتما بایستی با پزشک معالج در تماس باشید. لیکن دانستن خواص هر چیز بسیار مهم است. خامه قنادی فرم گرفته خودش بیانگر این است که در مصرف آن بایستی صرفه جویی نمایید.

نکته‌های جذاب خامه کیک را می‌دانید؟

حدس می‌زنید از چه زمانی مردم خامه‌‌ کیک درست کردند؟ از حدود قرن شانزدهم مردم از خامه‌ی فرم‌گرفته استفاده می‌کردند. در رسپی‌هایی که از ۱۵۴۹ میلادی در ایتالیا و ۱۶۰۴ در فرانسه به‌جا مانده، این خامه هم برای خودش جایی دارد. قدیم‌ترها به آن می‌گفتند «برف شیر»! اسم جذابی هم بوده.

در آخرهای قرن نوزدهم بود که انقلاب صنعتی به کمک تولید خامه پرچرب سانتریفیوژی آمد. دیگر آشپزها می‌توانستند خامه را آماده بخرند و آن را فرم دهند. تا پیش از آن خودشان باید خامه درست می‌کردند.

حالا ما می‌توانیم به‌راحتی از خامه صبحانه، خامه کیک یا همان خامه فرم‌گرفته را درست کنیم. همزن برقی هم به کمک‌مان آمده. این را هم بگوییم که رکورد بلندترین توده‌ی خامه‌ی فرم‌گرفته حدود ۱۸ و نیم سانتی‌متر بوده. این رکورد در ۲۰۱۱ ثبت شده. آن را روی ماگ پر از هات‌ چاکلت گذاشته بودند. چه هات‌چاکلت بی‌نظیری بوده.

ارزش غذایی خامه قنادی

فرض کنید دو نوع کیک جلوی شما قرار داده‌اند؟ یک مدل کیک خامه‌ای و یک مدل یک ساده اسفنجی. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟ مطمئناً درصد زیادی از افرادی کیک خامه‌ای را انتخاب می‌کنند. خامه موجود در کیک باعث خوشمزه‌تر شدن هر کیکی می‌شود. متأسفانه بعضی از افرادی به‌اشتباه خامه را به‌عنوان یک خوراکی کاملاً مضر می‌شناسند؛ اما این طور نیست. فواید و مضرات خامه قنادی به شرایط هرکسی بستگی دارد. به‌عنوان مثال برای کودکانی که در حال رشد هستند می‌تواند مفید باشد.

به این خاطر که خامه دارای مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که برای رشد بدنشان ضروری است؛ اما از آن طرف قضیه، مصرف بیش از افرادی که مبتلا به فشارخون و اضافه‌وزن هستند به‌خاطر درصد چربی خامه قنادی اصلاً توصیه نمی‌شود. این‌گونه افراد فقط در مواردی مانند جشن تولد و مراسم‌های خاص مجاز به استفاده هستند و نباید در رژیم غذایی‌شان قرار گیرد.

ترکیبات خامه چیست؟

خامه یک محصول لبنی است که از آب، پروتئین، لیپیدها، کربوهیدرات‌ها (قندها از جمله لاکتوز)، ویتامین‌ها، مواد معدنی و… تشکیل شده است. انواع مختلف خامه با محتویات چربی، روش فرآوری، نوع عملیات حرارتی، هم زده شده و… متمایز می‌شوند. چربی خامه از 18 تا 55 درصد متغیر است.

خامه تازه چگونه درست می‌شود؟

خامه تازه از فرآوری و استریل کردن شیر در دمای بالا تهیه می‌شود و سپس بسته بندی می‌شود. از آنجایی که فقط 18 تا 25 درصد چربی شیر دارد، نمی‌توانید از آن به عنوان خامه فرم گرفته (که حاوی تقریباً 35 درصد چربی شیر است) استفاده کنید.

طرز تهیه خامه قنادی با خامه صبحانه

تهیه خامه کیک با خامه صبحانه کار راحتی‌ست. اگر هوس کردید کیک یا دسرتان را تزئین کنید، طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را در «کیکِ‌ خونه» بخوانید.

درست است که فروشگاه‌های لوازم قنادی و بعضی از سوپرمارکت‌ها، خامه قنادی می‌فروشند. اما اگر طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را بدانید، خودتان در خانه خامه فرم‌گرفته درست می‌کنید. خیلی‌ها مزه‌ی کیک خانگی را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند. این خیلی‌ها سلیقه به خرج می‌دهند و می‌خواهند کیک‌شان را تزئین ‌کنند.

خامه کیک برای تزئین انواع کیک و دسر عالی می‌شود. با خامه‌ای که فرم گرفته، چه کارهای که نمی‌توانید بکنید. آن را در قیف بریزید و روی سوپ سفید، چند شکوفه خامه بزنید. می‌توانید ظرف پاستا آلفردو را با کمی خامه فرم‌گرفته تزئین کنید. بعضی‌ها دوست ندارند هات‌چاکلت را بدون خامه بخورند. برای تزئین کوکی، بیسکوییت، وافل، پودینگ، قهوه، میلک‌شیک، بستنی، فرنی، و هر دسری که در خانه درست می‌کنید، روی خامه‌تان حساب کنید.

شاید هم بخواهید کیک‌هایی را تزئین کنید که از ما می‌خرید! وبلاگ « آریا تهران » طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را به شما پیشنهاد می‌کند. اما اول چند نکته‌ی جالب درباره‌ی خامه‌ی فرم‌گرفته بگوییم.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک کدامند؟

خامه پرچرب سرد  ۱ و ۱/۴ پیمانه پودر شکر     ۱/۲ پیمانه عصاره وانیل       ۳/۴ قاشق چای‌خوری

اول چه کار کنیم؟

معمولا روی خامه صبحانه کمی آب جمع می‌شود. آب را خالی کنید. خامه و پودر شکر را در ظرفی بریزید. کمی به‌هم بزنید. مخلوط را در فریزر بگذارید.

در فریزر به خامه حسابی خوش می‌گذرد

نیم ساعتی که گذشت، ظرف خامه را بیرون بیاورید. کمی به‌هم بزنید و دوباره به فریزر برگردانید. چند دقیقه‌ی بعد دوباره خامه را بیرون بیاورید. بهتر است ظرف خامه استیل باشد. استیل خنکی را در خودش نگه می‌دارد. اگر در فریزر جای خالی چندانی ندارید، خامه را بعد از فریزر در یک کاسه‌ی بزرگ و سرد بریزید. سرمای ظرف خیلی مهم است.

به خامه کیک نزدیک می‌شوید

حالا وقتش رسیده که همزن را بیاورید و مخلوط خامه را خوب به‌هم بزنید. حوصله کنید و ۱۰ دقیقه‌ای به هم‌زدن خامه‌ی یخ‌زده ادامه دهید. مراقب خنکی ظرف باشید. اگر لازم است زیر ظرف‌تان یخ بگذارید. می‌بینید که بافت خامه یک‌دست می‌شود. اما این خامه فرم نمی‌گیرد. لازم است همچنان مخلوط خامه را هم‌ بزنید.

خامه صبحانه به خامه کیک تبدیل شد

کم‌کم می‌بینید که خامه سفت می‌شود. و جالب‌تر این که حجم آن مثل معجون‌های جادویی، زیاد می‌شود. وانیل را فراموش نکنید. با اضافه کردن وانیل، عطر و مزه‌ی خیلی خوبی به خامه کیک می‌دهید. در آخر خامه آن‌قدر سفت شده که جای هم‌زن روی آن می‌ماند و شکل‌های عجیب می‌سازد.

نکته‌های پایانی تهیه خامه کیک از خامه صبحانه کدامند؟

سرد بودن وسایل اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که گفتیم ظرف باید سرد بماند، حتا با یخ. می‌توانید ظرف و پره‌های همزن را ۲۰ دقیقه در فریزر بگذارید تا خوب سرد شوند. وقتی مواد اولیه را آماده می‌کنید، خامه را در آخرین لحظه از یخچال بیرون آورید. در آخرین مرحله، همزن را با سرعت بالا روشن کنید. بعضی‌ها دوست دارند رنگ خوراکی به خامه اضافه کنند.

این دیگر به سلیقه و نوع کیک شما برمی‌گردد. این خامه را می‌توانید در فریزر نگهداری کنید. پیش از استفاده، کمی آن را با همزن بزنید تا دوباره فرم بگیرد. از خامه فرم‌گرفته برای تزئین انواع دسر، کاپ‌کیک، ژله و کیک استفاده می‌کنید. می‌توانید خامه کیک‌تان را تا حدود ۵ تا ۷ روز در یخچال نگه دارید.

پیشنهاد ویژه : آموزش کیک تولد با مدرک بین المللی

آموزش خامه قنادی بدون همزن برقی

خامه قنادی خامه ای می باشد که با همزدن دست و یا با استفاده از همزن تهیه میشود، در کلاس های آموزش قنادی معمولا ذکر میشود که خامه قنادی معمولا سبک و پفکی بوده و شکل خود را حفظ میکند. خامه قنادی معمولاً با شکر سفید شیرین می شود و گاهی با وانیل طعم دار می شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه خامه قنادی بدون همزن آشنا شوید.

طرز تهیه خامه قنادی بدون همزن

خامه ای که به عنوان خامه فرم گرفته و به اصطلاح خامه قنادی استفاده می شود دارای محتوای چربی بالایی است (معمولاً 30٪ تا 36٪ ) زیرا گلبول های چربی به تشکیل حباب های هوای پایدار کمک می کنند.

در طول همزدن خامه، مولکول‌های چربی تا حدی به هم پیوسته، یک شبکه تثبیت شده ایجاد می‌کنند که حباب‌های هوا را به دام می‌اندازد و به اصطلاح خامه پف میکند. لازم به ذکر است خامه کم چرب خوب به هم زدن نمی رسد و مناسب برای قنادی و کیک پزی نخواهد بود، در حالی که خامه با چربی بیشتر کف پایدارتری تولید می کند و بیشتر پف خواهد کرد.

مواد لازم برای تهیه خامه قنادی بدون همزن عبارت است از:

1/2 فنجان خامه (تقریباً 1 فنجان خامه فرم گرفته به دست می دهد از 1 فنجان حدود 2 فنجان حاصل می شود)

2 فنجان تقریباً 3 فنجان را به دست می‌آورد که همزمان زده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : با خامه شل شده چه کنیم

مراحل تهیه خامه قنادی بدون همزن برقی

مرحله اول تهیه خامه قنادی بدون همزن برقی:

خامه سرد را در ظرف سرد خود بریزید. برای تثبیت کاسه روی پیشخوان، یک حوله مرطوب را دور پایه کاسه خود قرار دهید. کمی نمک و فقط کمی شکر اضافه کنید.

همانطور که کره شور روی نان تست طعم بهتری نسبت به کره بدون نمک دارد، اضافه کردن مقداری نمک به خامه فرم گرفته نیز طعم آن را بهتر می کند. شما به مقدار زیادی نیاز نخواهید داشت، اما از عمق طعم کره ای که می توانید تنها با کمی نمک به دست آورید، شگفت زده خواهید شد.

مرحله دوم قنادی بدون همزن برقی:

به آرامی و پیوسته هم زدن را با همزن دستی خود شروع کنید. توجه داشته باشید که همزن دستی را به طور پیوسته به جلو و عقب در کف کاسه حرکت دهید.

وقتی خامه شروع به غلیظ شدن کرد، آن را میل کنید. اگر فکر می کنید به کمی شیرینی احتیاج دارد، کمی شکر اضافه کنید. می توانید چند قطره وانیل نیز اضافه کنید، یا مقداری دارچین یا ادویه یا عصاره به خامه تهیه شده خود اضافه نمایید.

مرحله چهارم طرز تهیه خامه قنادی بدون همزن برقی:

به هم زدن ادامه دهید، هنگامی که خامه غلیظ و پفکی شد می توانید همزن را از کاسه بلند کرده و به صورت دایره ای عمود بر سطح خامه هم بزنید.

قوام فوم و خامه قنادی تهیه شده خود را هر چند بار دور همزن دستی خود بررسی کنید، آن را مستقیماً به سمت بالا و خارج از کاسه بکشید تا تمامی بخش های خامه ی تهیه شده خود را مورد بررسی قرار دهید.

مرحله پنجم تهیه خامه قنادی بدون همزن برقی:

در مرحله آخر هنگامی که خامه به غلظت دلخواهتان رسید، همزدن را متوقف کرده و خامه را میل نمایید. برای تنظیم شیرینی خامه قنادی نیز میتوانید از وانیل و کمی دارچین در این مرحله استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه : طرز تهیه شیرینی دانمارکی قنادیها

شیوه بهتر فرم گرفتن خامه

برای بهتر فرم گرفتن خامه بهتر است ظرف خامه را در یک ظرف آب و یخ بگذارید. خامه را آنقدر هم بزنید تا رد پره‌های همزن روی خامه بماند و از بین نرود، به همان ترتیبی که برای خامه قنادی گفتیم؛ انگار که خامه در پره‌های همزن پیچ خورده است. اگر مقدار خامه فرم گرفته بیش از نیاز شما بود در یک ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید.

برای استفاده بعدی خامه را از فریزر بیرون بیاورید، در یخچال بگذارید و وقتی کمی نرم شد دوباره با همزن بزنید تا فرم بگیرد. این خامه که دوباره هم زده می‌شود کمتر فرم می‌گیرد که طبیعی است و البته دیگر برای تزیین کیک مثل کیک تولد و عقد و عروسی چندان مناسب نیست، ولی برای شیرینی خانگی مثل نان خامه‌ای یا شیرینی لطیفه و ناپلئونی گزینه خوبی است.

فوت و فن های دستور تهیه خامه قنادی

اگر همزن برقی در دسترس دارید، می توانید به جای استفاده از چنگال آن را با همزن هم زده و یکباره در داخل یخچال قرار دهید و نیازی به چند بار قرار دادن خامه در داخل یخچال و مجددا هم زدن آن نیست. به هیچ عنوان به جای خاک قند از شکر استفاده نکنید، زیرا شکر در خامه به طور کامل حل نشده و در هنگام سرو کیک می توانید دانه های شکر را در زیر دندان های خود احساس کنید.

از خامه کم چرب برای این کار استفاده نکنید. می توانید در صورت تمایل از عسل به جای خاک قند استفاده کنید خامه را با دور تند همزن هم نزنید، زیرا پس از تزئین کیک و قرار دادن آن بر روی کیک، خامه ترک خواهد خورد. بلافاصله پس از آماده شدن خامه از آن برای تزئین و تهیه کیک و شیرینی استفاده کنید تا انسجام و رنگ خود را از دست نداده و شل نشود.

اگر احساس می کنید که زمان تهیه آن طول می کشد، میزان خامه ای که استفاده می کنید را نگه داشته و بقیه خامه را تا آماده شدن کیک در یخچال نگهداری کنید. اگر احساس می کنید که خامه بیش از حد سفت شده است، می توانید به ازای هر یک کیلوگرم خامه فرم گرفته سفت شده، یک قاشق غذاخوری خامه منجمد به آن اضافه کنید.

پس از آماده شدن خامه می توانید شکلات یا رنگ های خوراکی به خامه اضافه کرده تا آن را زیبا و جذاب کنید. اگر می خواهید رنگ به خامه اضافه کنید، ابتدا رنگ را در داخل یخچال قرار دهید تا خنک شده و سپس آن را به خامه اضافه کنید. برای تهیه خامه شکلاتی به ازای هر کیلوگرم خامه قنادی باید ۷۰ گرم پودر کاکائو مرغوب الک شده به خامه اضافه کنید.

اگر خامه شل شد، چه کار باید کرد؟

استفاده از خامه قنادی آماده، احتمال شل شدن خامه را بسیار کم می کند. با این حال اگر خامه شل شد، می توانید از پودر خامه برای سفت شدن آن استفاده کنید.

اگر علاقمند به تهیه کیک و شیرینی در خانه هستید، طرز تهیه خامه کیک یکی از نکات مهمی است که باید برای درست کردن کیک و شیرینی بدانید. در مطلب روش درست کردن خامه قنادی را به شما آموزش دادیم. امیدوارم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما در درست کردن کیک و شیرینی های خود از آن استفاده کنید.

چرا خامه‌ام شل نمی شود؟

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد برای خامه مرتکب می‌شوند این است که خامه به اندازه کافی سرد نیست. برای به دست آوردن بافت مناسب، خامه باید سرد شود. دمای دقیقی وجود ندارد که باید در آن باشد، اما باید سرد باشد.

خامه قنادی با نشاسته ذرت

آیا می‌توان نشاسته ذرت را به خامه فرم گرفته اضافه کرد؟

ساده‌ترین راه برای تثبیت خامه فرم گرفته اضافه کردن یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به ازای هر فنجان خامه است. قبل از اضافه کردن نشاسته ذرت، خامه را با همزن بزنید تا کاملا نرم شود.

چگونه با آرد ذرت خامه درست کنیم؟

در یک همزن (می توانید با همزن دستی هم این کار را انجام دهید) خامه فرم گرفته را به کاسه اضافه کنید. … سرعت باید متوسط-پایین باشد و بعد بافت نرمی تشکیل می دهد. نشاسته ذرت و وانیل را کم کم اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید تا بافت‌های سفت تشکیل شود. … حواستان باشد زیاد هم نزنید وگرنه برای خودتان کره درست می کنید!

نکات طرز تهیه خامه کیک خانگی

به هیچ عنوان از شکر استفاده نکنید چون به دلیل حل نشدن کامل شکر و خامه، هنگام سرو کیک شما دانه های شکر را زیر دندان خود حس می کنید. موقع هم زدن دقت داشته باشید که با دور تند هم نزنید که باعث می شود بعد از تزیین کیک با خامه و به بعد از گذاشتن در یخچال خامه کیک ترک می خورد و ظاهر کیک را خراب می کند. اگر تمایل داشتید می توانید از عسل به جای خاک قند استفاده کنید. از خامه کم چرب استفاده نکنید.

نکات تکمیلی در مورد خامه کیک

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30 دقیقه میباشد. خامه کیک را می توانید در وعده دسر – سرو کنید. توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد.

خامه قنادی از کجا بخریم

از کجا خامه قنادی بخرم، نحوه استفاده از خامه قنادی، خرید خامه قنادی، فرم دادن خامه قنادی؛ ما به همه سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.

رسیدن به خامه قنادی راه‌های مختلفی دارد. شما هم می‌توانید آن را در خانه درست کنید و هم می‌توانید نوع آماده آن را تهیه کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌های تهیه خامه قنادی خانگی استفاده از خامه صبحانه و ترکیب آن با پودر قند است. بااین‌حال به هر روشی که بخواهید این خامه را خودتان درست کنید اگر مهارت نداشته باشید نتیجه مورد انتظارتان را نخواهید گرفت چون میزان غلظت این خامه برای فرم‌گرفتن بسیار اهمیت دارد.

خامه قنادی را می‌توانید در میان محصولات برندهای مختلف پیدا کنید. به‌طور مثال شرکت‌های کولاک، کالا و بن‌سا خامه قنادی آماده باکیفیت و خوش‌طعمی را تولید کرده‌اند و توانسته‌اند نام خوبی از خودشان برای مشتریانشان به‌جا بگذارند. این شرکت‌ها با عرضه کالایشان در بازار و فروشگاه‌های مختلف کار شما را برای پاسخ به سوال از کجا خامه قنادی بخرم راحت کرده‌اند. بنابراین برای خرید خامه قنادی با رفتن به اغلب فروشگاه‌های محل زندگی‌تان می‌توانید به‌راحتی آن را تهیه کنید.

خامه قنادی آماده معمولاً با اکسید نیتروژن به‌عنوان پیشران بسته‌بندی می‌شوند. اکسید نیتروژن همان عاملی است که موجب می‌شود خامه قنادی به‌صورت پفکی از قوطی بیرون بیاید و راحت بتوانید از آن بر روی دسر، شیرینی و یا کیکتان استفاده کنید. اگر اولین بار است که می‌خواهید خامه قنادی بخرید و نمی‌دانید چگونه باید از آن استفاده کنید نگران نباشید، روی بسته‌بندی آن‌ها معمولاً علاوه بر راهنمای نحوه فرم‌دادن خامه قنادی برای تزیین، آموزش نحوه استفاده از آن را هم می‌ببینید.

چگونه با شیر و آرد خامه درست می کنید؟

شیر داغ را به تدریج در مخلوط آرد و کره هم بزنید. روی حرارت متوسط ​​بپزید و مدام هم بزنید تا شیر شروع به جوشیدن و غلیظ شدن کند. به مدت 5 دقیقه روی حرارت بسیار کم با هم زدن مرتب بجوشانید تا خامه تشکیل شود.

پودر خامه قنادی چه جوری درست میشه

پودر خامه چیست ؟ در ادامه به معرفی کامل پودر خامه و روش تهیه این نوع خامه پرداخته می شود.

پودر خامه چیست ؟

پودر خامه یا Whipping cream با حذف آب از خامه محصولی به دست می آید که خامه خشک یا پودر خامه به دست می‌آید مقدار چربی پودر خامه بنا بر خامه‌ها اولیه بین ۴۰ تا ۷۰% متغیر است و درصد آب آن از ۲% کمتر می باشد.

روش استفاده از پودر خامه

۳-۱-۱ یعنی به ازای یک واحد پودر خامه،یک واحد پودر قند و سه واحد شیر( میلی لیتر) لازم است. یعنی به ازای ۱۰۰ گرم از ااین پودر ، ۱۰۰ گرم پودر قند و ۳۰۰ میلی‌گرم شیر سرد یا آب سرد بایستی اضافه شود. البته نوعی خامه تجاری نیز در بازار وجود دارد که در آن پودر قند وجود دارد ونیازی به شکر یا پودر قند ندارد. پودر خامه به تنهایی طعم خوبی ندارد و همه پسند نیست، بنابراین برای بهبود طعم و عطر آن، آنرا با اسانس یا خود خامه یا وانیل ترکیب می‌کنند. پودر خامه چیست و چگونه تهیه میشود ؟

تولید پودر خامه

روش تولید پودر خامه روندی نسبتا ساده را دنبال می‌کند. در روند تولید دستگاهی به نام سپراتور، چربی را از شیر کامل جدا و این چربی جمع شده را به مقدار لازم با حجم مشخصی از شیر (شیر چربی گرفته شده یا پس چرخ) مخلوط و خامه را تولید میکند. در واقعه فرمولاسیون تهیه پیچیده نیست. در بعضی کارخانه های کشورهای مختلف با افزودن طعم دهنده ها و پایدارکننده ها و رنگ دهنده ها محصولات مختلفی تولید می‌کنند. پودر خامه چیست و چگونه تهیه میشود ؟

طرز تهیه پودر خامه

ابتدا کاسه ای که میخواهید خامه را درون آن بریزید و پره های همزن را 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شوند ( سرد شدن کاسه و پره همزن در عمل آوری بهتر و سریع تر خامه موثر است ).

کاسه را از فریزر خارج کنید ، خامه را داخل کاسه بریزید و 2 قاشق پودر خامه به آن اضافه کنید ، با قاشق کمی خامه و پودر خامه را مخلوط کنید ، با دور کند همزن 10 ثانیه خامه را بزنید سپس دور همزن را تند کنید و 3 دقیقه با دور تند خامه را بزنید تا خامه فرم بگیرد و حجیم شود ، در این مرحله در صورت تمایل میتوانید مقداری پودر قند اضافه کنید ( همچنین میتوانید اسانس ، رنگ خوراکی ، پودر کاکائو و … نیز اضافه نمایید ). پودر خامه چیست و چگونه تهیه میشود ؟

حالا میتوانید خامه آماده را برای تزیین مورد استفاده قرار دهید ، این خامه تا چند ساعت بیرون از یخچال کیفیت خود را بدون هیچ تغییری حفظ میکند.

مصارف پودر خامه در صنایع غذایی

از پودر خامه در تهیه انواع کیک ها، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌های خامه ای، دسرها، بستنی ها و….. استفاده می شود.

فرم دادن خامه با پودر خامه

با استفاده از پودر خامه میتوانید خامه ای تهیه کنید که فرم خود را در حد عالی حفظ میکند ، میشود با هر مدل ماسوره ای به آن شکل داد ، نیازی به شیرین کننده ندارد ، مقاومت آن در برابر گرما عالی است و از همه مهمتر مزه اصلی خامه حفظ میشود. پودر خامه چیست و چگونه تهیه میشود ؟

توجه: میتوانید برای تزییناتی مانند شکوفه زدن روی کیک که خامه سفت تری مورد نیاز است مقدار پودر خامه را به 3 قاشق غذاخوری نیز افزایش دهید که در اینصورت استفاده از اسانس ها مانند اسانس وانیل پیشنهاد میشود.

نکات نگهداری خامه قنادی

خامه قنادی یکی از انواع خامه است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله سفت بودن و پو شدن نسبت به سایر انواع خامه، از آن به عنوان خامه فرم گرفته برای خامه کشی استفاده می شود. طرز تهیه خامه قنادی برای کیک خامه ای از رایج ترین کاربرد های خامه قنادی است که درست کردن آن هم در منزل امکان پذیر است و هم می توان خامه قنادی آماده را از فروشگاه ها تهیه کرد. امروزه برندهای معروف خامه قنادی مدل های متنوع خامه قنادی را با بهترین کیفیت برای مصرف کنندگان عرضه کرده اند که می توان با خرید انواع آن مانند خرید خامه قنادی کولاک یا کاله بهترین بافت خامه قنادی را به صورت آماده در وزن های 1 کیلویی و 5 کیلویی تهیه کرد.

با خرید خامه قنادی می توان از میزان میزان خشکی، پروتئین، ماده خشم و چربی آن را در برچسب روی محصول مشاهده کرد. هرچند برای نگهداری خامه قنادی رعایت نکاتی ضروری است و برای جلوگیری از خراب شدن خامه قنادی و شل شدن خامه قنادی باید اطلاعات لازم را کسب کرد. در این مقاله نکات نگهداری خامه قنادی و دلایل شل شدن خامه قنادی را به شما می گوییم تا برای فرم دادن خامه قنادی با مشکل مواجه نشوید.

نگهداری خامه قنادی

توجه به نکات نگهداری خامه قنادی بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت ندانستن روش نگهداری خامه قنادی می تواند به شل شدن خامه و یا بریده شدن خامه منجر شود. اولین نکته در خرید خامه قنادی توجه به تاریخ انقضای خامه قنادی است. زیرا مصرف خامه قنادی تاریخ گذشته نه تنها عوارض بسیاری در پی دارد بلکه می تواند علت بریده شدن خامه نیز باشد.

تاریخ انقضای خامه قنادی آماده روی محصول درج شده اما به طور معمول مدت نگهداری خامه قنادی 6 ماه است که در واقع مدت نگهداری خامه قنادی در فریزر نیز به اندازه ی تاریخ انقضای خامه قنادی است نه بیشتر. پس مدت نگهداری خامه قنادی را با مدت نگهداری شیرینی خامه ای در یخچال مقایسه نکنید.

روش نگهداری خامه قنادی

نکته ی مهمتر از نگهداری خامه قنادی که اغلب هنگام خرید خامه قنادی برای مصرف کنندگان پیش می آید، روش نگهداری از خامه قنادی است. هر چند روش نگهداری خامه قنادی روی بسته بندی آن درج شده است اما اغلب به دلیل میزان بیش از نیاز مصرف خامه قنادی اضافه می آید و افراد برای نگهداری اضافه خامه قنادی با مشکل مواجه می شوند و برایشان سوال است که آیا می توان اضافه خامه فرم گرفته رو میشه در فریزر نگه داشت ؟ به طور معمول نگهداری خامه قنادی در فریزر صورت می گیرد.

برای استفاده از خامه قنادی کافی است مقداری که به آن نیاز دارید را از فریز در آورده و در یخچال قرار دهید تا آرام یخ آن آرام آرام باز شود. بعد از نگهداری خامه قنادی در یخچال آن را چند دقیقه در ظرف سرد فلزی با شیشه ای با پره های سرد بزنید تا فرم بگیرد. می توانید به شیوه های مختلف خامه را فرم دهید. علاوه بر همزن دستی و برقی، فرم دادن خامه با غذاساز و یا فرم دادن خامه قنادی با مخلوط کن نیز امکان پذیر است. نکته مهم در فرم دادن خامه کیک علاوه بر سردی و گرمی خامه و ظرف آن میزان زدن و روش زدن آن است. فرقی نمی کند به چه روشی خامه را می زنید ابتدا خامه را با دور کند بزنید تا بافت آن باز شود و بعد چند دقیقه با دور تند بزنید تا رد پره ی همزن روی آن بماند و هنگامی که ظرف را بر می گردانید خامه سفت شده تکان نخورد.

بهتری است به میزان مورد نیاز خامه را از فریز در آمورد و فرم دهید و از نگهداری خامه فرم گرفته شده در فریزر خودداری کنید. زیرا دیگر به هیچ عنوان برای خامه کشی و تزیین قابل استفاده نیست. می توانید اگر به هر دلیل خامه فرم نگرفت و یا نتوانستید خامه را فرم دهید، آن را در ظرف فریزری در دار بریزید و در انواع دسر و بستنی استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در مورد خامه قنادی را نیز می توانید در مقاله خامه قنادی چیست بخوانید.

سوالات متداول

خامه از چه چیزی ساخته می‌شود؟

خامه یک محصول لبنی است که از شیر گرفته شده و درصد چربی بیشتری نسبت به شیر کامل دارد. از آن در تهیه غذاها، شیرینی‌ها، بستنی و… استفاده می‌شود.

چگونه در خانه خامه تهیه کنیم؟

برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که ساده‌ترین آن‌ها، قرار‌دادن شیر جوشیده در یخچال و جمع‌کردن خامه از آن است. با هم‌زدن مخلوط شیر و کره و مواد دیگر هم می‌توان خامه خانگی تهیه کرد.

خامه کامل چیست؟

خامه کامل که به آن خامه سنگین هم می‌گویند، قسمت غلیظی از شیر است که به دلیل داشتن چربی زیاد، به سمت بالا می‌رود. این بخش با ۳۶ تا ۴۰ درصد چربی، بالاترین میزان چربی را در میان لبنیات دارد.

خامه قنادی چگونه درست می‌شود؟

برای درست‌کردن خامه قنادی، خامه غلیظ را با همزن آن‌قدر می‌زنند تا سبک و پفی شود. برای طعم‌دار‌شدن آن پودر قند، وانیل، قهوه، پوست پرتقال یا شکلات به آن اضافه می‌کنن.

تفاوت بین خامه و خامه قنادی در چیست؟

تفاوت اصلی آن‌ها در میزان چربیشان است. خامه درصد چربی شیر بالاتری دارد (حدود ۳۶٪) درحالی‌که چربی خامه قنادی حدود ۳۰٪ است.

در چه خوراکی‌هایی از خامه قنادی استفاده می‌شود؟

در تهیه انواع پای مثل پای کدو تنبل و پای شکلاتی، کاپ کیک و کیک، پودینگ موز و پودینگ شکلاتی، انواع موس و تارت میوه، از خامه قنادی استفاده می‌کنند.

خامه قنادی تا چند روز در یخچال میماند ؟

یک هفته

جایگزین وانیل در خامه قنادی

نمی دانم

جایگزین نشاسته ذرت در خامه قنادی

نمی دانم

منابع:

منبع: خامه قنادی بدون همزن برقی

منبع: اسامی آموزشگاه شیرینی پزی

منبع: آدرس آموزشگاه های شیرینی پزی در تهران

منبع: طراحی سایت قنادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا