گاوصندوق

آیا نرخ صافکاری 1400، مانند سال 99 خواهد بود ؟

خودرو یکی از مهم ترین وسایل زندگی در عصر امروز است. هر روز تعداد خودرو هایی که در سطح شهر ها در سرتاسر دنیا دیده می‌شود افزایش می‌یابد و همین افزایش تعداد موجب افزایش تصادفات نیزمی‌گردد.

بدنه خودرو ها از جنس فلزاتی با چند لایه است که با روکش های رنگی پوشانده شده اند و به شکلی زیبا و یک پارچه دیده می‌شوند اما در صورت تصادف، این یک دست بودن از بین رفته و لکه های رنگ روی خودرو مشاهده می‌شود که جلوه اولیه خودرو را از بین می‌برد.

برای رفع قر شدگی، خراش و فرورفتگی های خودرو، که موجب از بین رفتن زیبایی بدنه خودرو می‌شوند باید به صافکار مراجعه کنید.

هزینه های صافکاری، با میزان خسارت وارد شده رابطه مستقیم دارد. همچنین انواع مختلفی از صافکاری ( شامل صافکاری بدون رنگ، صافکاری مکشی، شاسی کشی، پولیش کاری، صافکاری با رنگ و … ) وجود دارد که هزینه هز یک از آن ها با یک دیگر متفاوت است.

عامل مهم دیگری که تاثیر زیادی روی هزینه صافکاری می‌گذارد، برند خودروی شماست. خودروهایی که نسبت به سایر ماشین ها گران تر هستند، مواد اولیه پرهزینه تری نیز دارند، مثلا فایبرگلاس ها و خود رنگ به کار رفته روی بدنه آن ها متفاوت است که موجب بالاتر رفتن هزینه صافکاری خودروی شما می‌شود.

صافکاری سپر عقب و جلوی خودرو

صافکاری سپر عقب و جلوی خودرو

بیشتر تصادفاتی که رخ می‌دهد مربوط به برخورد ماشین ها از جلو و عقب به یکدیگر است که موجب می‌شود صافکاری سپر عقب و جلو جزو کاربردی ترین انواع صافکاری باشد. البته این نوع صافکاری بیشتر برای خودروهایی کاربرد دارد که سپر آن ها جنسی خاص دارد. چرا که سپر خودروهایی مثل پراید از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان است و تعویض آن ها بسیار به صرفه تر از صافکاری آن می‌باشد.

صافکاری درب جلو و یا عقب خودرو

شاید برای شما نیز پیش بیاید که موقع باز کردن درب خودرو به جدول یا سنگی گیرد کرده و دچار آسیب دیدگی شود. برخورد ماشین ها از کناره به خودرو نیز موجب فرورفتگی و یا از بین رفتن رنگ درب های خودرو می‌شوند.

حداقل تعرفه ای که برای ارزان ترین خودروی موجود ( خودروی پراید ) برای صافکاری درب تعیین شده است در حال حاضر مبلغ ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد و بسته به میزان کار، با رنگ یا برون رنگ، برند خودرو و … این مبلغ افزایش می‌یابد.

صافکاری گلگیر

ابا

خودروهایی که قسمت گلگیر آن ها به صورت محدب طراحی شده است بیشتر از سایر انواع خودرو نیاز به صافکاری گلگیر خواهند داشت. البته در سایر خودروهایی که طراحی آن ها به این گونه نیست هم نیاز به صافکاری گلگیر نسبت به سایر قسمت هایی مثل صندوق، سقف، ستون و کاپوت بیش تر است.

هزینه صافکاری گلگیرهای عقب و جلوی خودرو ها با یکدیگر مساوی نیست و در مواردی، صافکاری گلگیر عقب دو برابر گلگیر جلو هزینه بردار خواهد بود.

کمترین مبلغی که برای صافکاری گلگیر جلوی پراید باید بپردازید، مبلغی حدودی ۱۶۰ هزار تومان است. در این مورد نیز اگر خودروی شما مدل بالا تری دارد و یا آسیب زیاد تری به آن وارد شده است، این هزینه بالا تر خواهد رفت.

به طور مثال صافکاری قسمت دوبل ال نود و ۲۰۶ در قسمت گلگیر جلو از ۲۸۰ هزار تومان و در خودروهای گران قیمت تری مانند خودروهای برند تویوتا، هیوندا و کیا از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.

هزینه تعمیر گلگیر عقب پراید نیز از ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود. کف هزینه صافکاری گلگیر عقب پژو ۴۰۵، سمند، ۲۰۶ و لیفان نیز به ترتیب‌ : ۴۵۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان، ۶۰۰ هزار تومان و ۵۵۰ هزار تومان می‌باشد.

در مورد کاپوت و صندوق عقب نیز ( که در صورت افتادن جسمی روی آن دچار اسیب دیدگی می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند ) کف هزینه ای که باید برای خودروهای مختلف بپردازید در زیر آمده است:

پراید : ۲۳۰ هزار تومان

پژو ۴۰۵ و تیبا : ۲۷۰ هزار تومان

سمند و پرشیا : ۳۲۰ هزار تومان

۲۰۶ و L90 : ۳۷۰ هزار تومان

لیفان و ام وی ام : ۳۸۰ هزار تومان

مگان و سراتو :‌ ۵۲۰ هزار تومان

خودروهای گران تر : شروع از ۷۰۰ هزار تومان

برای مشاهده لیست کامل لیست قیمت، به صفحه نرخ صافکاری 1400 مراجعه کنید.

تعرفه صافکاری سقف نیز تقریبا در حدود تعرفه های صافکاری صندوق عقب می‌باشد.

البته به یاد داشته باشید که تعمیرگاهی که برای صافکاری خودروی خود به آن مراجعه می‌کنید نیز در مبلغی که پرداخت می‌نمایید تاثیر می‌گذارد و ممکن است مبالغ دریافتی در تعمیرگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد و قیمت های اعلام شده کاملا حدودی هستند.

منبع : بیرام کبیر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا